Bist 100
9.915,62 2%
DOLAR
32,56 0,28%
EURO
34,97 0,45%
ALTIN
2.422,46 -0,17%

Xiaomi'nin elektrikli otomobili SU7 satışta!: 30 dakika 50 bin adet sattı

Çinli elektronik devi Xiaomi, "SU7" adını verdiği elektrikli spor otomobili ile otomotiv sektörüne giriş yaptı. Pekin'de düzenlenen lansmanda tanıtılan araç, 30 dakika içinde 50 bin adetlik ilk siparişe ulaştı.

Yayın Tarihi: 29.03.2024 18:29
Güncelleme Tarihi: 29.03.2024 18:29

Xiaomi'nin elektrikli otomobili SU7 satışta!: 30 dakika 50 bin adet sattı

Çinli teknoloji devi Xiaomi, otomobil endüstrisine adım atarak yeni elektrikli araç modelini tanıttı. "SU7" adını taşıyan bu elektrikli spor otomobili, Pekin'deki bir etkinlikte resmi olarak duyuruldu.

Xiaomi'nin Kurucusu ve CEO'su Ley Cün'ün sunumuyla gerçekleştirilen etkinlikte, aracın piyasaya sürülmesinin ardından kısa sürede 50 bin adetin üzerinde satış yapıldığı açıklandı.

otomobil

Yeni model olan SU7, Tesla Model 3 ile benzer özelliklere sahip olup 700 kilometrelik bir batarya menziline sahip olduğu ifade edildi. Ayrıca, teknik özelliklerinin Tesla'nın söz konusu modelinden daha iyi olduğu belirtildi.

Üç farklı versiyonla piyasaya sürülen SU7'nin başlangıç fiyatı yaklaşık 29.900 dolar olarak belirlendi. Bu fiyatın Tesla Model 3'ten 30 bin yuan daha düşük olması, Çin'deki satışların azalmasıyla birlikte fiyat rekabetinin arttığı elektrikli otomobil piyasasında avantajlı bir konum elde etmeyi amaçladığını gösteriyor.

Çin'de elektrikli araç üretimi ve satışlarındaki büyüme, devlet teşvikleri ve vergi muafiyetleri ile desteklenmiş olsa da, son dönemde ülkenin ekonomik zorlukları nedeniyle ivme kaybetmiş durumda. Bu durum, elektrikli otomobil üreticilerini fiyat indirimleri gibi stratejilere yönlendiriyor.

Çin Binek Otomobil Birliği verilerine göre, "Yeni Enerji Aracı (NEV)" satışlarının önümüzdeki yıllarda artması beklenirken, rekabetin yoğunluğu sektördeki oyuncuları fiyat politikalarını gözden geçirmeye yönlendiriyor.