Almanya'da Perakende Sektöründe Büyüme
Alman perakendeciler, tüketicilerin satın alma gücünün artması sayesinde 2024 yılında satışlarını yüzde 1,3 oranında artırdıklarını bildirdi. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), perakende satışlarla ilgili Kasım 2023 ve 2024 geçici verilerini açıkladı.
Kasım Ayında Satış Verileri
Verilere göre, takvim ve mevsimsel etkilerden arındırılmış reel perakende satışlar, Kasım 2023'te bir önceki aya göre yüzde 0,6 düşüş yaşasa da, 2023 Kasım’ına kıyasla yüzde 2,5 artış kaydetti.
Noel alışverişi öncesi, Kasım ayında gıda, içecek ve tütün ürünlerine olan talep yüksek seyretti. Bu kategorideki perakende ürünlerinin satışları, Kasım 2023'e göre reel olarak yüzde 1,7 arttı.
2024 Yılına Dair Öngörüler
Öncü verilere göre, 2024'te reel perakende satışların yine bir önceki yıla göre yüzde 1,3 artış göstermesi bekleniyor. Nominal olarak ise perakende satışların 2024'te bir önceki yılın yüzde 2,7 üzerinde gerçekleşmesi öngörülüyor.
Düşük Enflasyonun Etkisi
VP Bank baş ekonomisti Thomas Gitzel, düşük enflasyonun perakendeciler üzerindeki olumlu etkisine dikkat çekerek, "İş gücü piyasası üzerindeki kara bulutlar göz önüne alındığında bu eğilimin devam edip etmeyeceği şüpheli" şeklinde değerlendirmede bulundu.
Buna ek olarak, Destatis verilerine göre Almanya’da 2024'te enflasyon ortalama yüzde 2,2 olurken, 2022 yılında enflasyon yüzde 6,9 gibi yüksek bir seviyeye ulaşmıştı. 2023'te ise ortalama enflasyon yüzde 5,9 olarak kaydedildi.