DOLAR
42,75 -0,17%
EURO
50,01 -0,14%
ALTIN
5.952,08 0,11%
BITCOIN
3.658.914,16 -0,91%

Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattı 15 Eylül'de yeniden hizmete açılıyor

Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattı 15 Eylül'de hizmete açılıyor; deprem sonrası onarım çalışmalarına toplam 23,8 milyar lira yatırım yapıldı.

Yayın Tarihi: 14.09.2025 11:37
Güncelleme Tarihi: 14.09.2025 11:37

Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattı 15 Eylül'de yeniden hizmete açılıyor

Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattı 15 Eylül'de yeniden hizmete açılıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu çalışmaları ve yatırımları açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 depremlerinde hasar gören demir yolu hatlarının onarım, iyileştirme ve güçlendirme çalışmaları için yapılan toplam yatırımın 23,8 milyar lira olduğunu açıkladı ve Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattını 15 Eylül tarihinde hizmete açacaklarını bildirdi.

Uraloğlu, yazılı açıklamasında 6 Şubat depremini "Asrın Felaketi" olarak nitelendirerek, depremin 11 ilden geçen toplam 1.275 kilometrelik demir yolu hattında hasara yol açtığını hatırlattı. Depremin hemen ardından demir yolu bakım ekiplerinin sahada çalışmalara başladığını ifade etti.

TCDD uzman ekiplerinin hızlı müdahalesinin bölgedeki arama-kurtarma ve yardım çalışmalarına önemli katkı sağladığını belirten Uraloğlu, bakım ekiplerince yapılan ilk kontroller sonucunda hatların kısıtlı işletmeciliğe açılabilmesi için uygunluk durumlarının tespit edildiğini aktardı. Yapılan onarım çalışmaları neticesinde toplam 1.232 kilometrelik hattın acil kullanım ve deprem yardım trenleri için işletmeciliğe açıldığını kaydetti.

Uraloğlu, depremin neden olduğu hasarın telafisi için 2023 ve 2024 yıllarında bölgedeki demir yollarına 18,8 milyar lira yatırım yapıldığını, 2025 yılında yapılacak 5 milyar liralık yatırım ile birlikte toplam yatırım tutarının 23,8 milyar liraye ulaştığını ifade etti.

Depremden hasar gören Fevzipaşa-İslahiye ve Köprüağzı-Maraş etaplarının altyapı ve üstyapılarının yenilenerek tren trafiğine açıldığını belirten Uraloğlu, 235 kilometrelik Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı hattındaki çalışmaların iki etap halinde sürdüğünü ve hattın 15 Eylülde hizmete alınacağını vurguladı.

Uraloğlu, hattın yeniden açılmasının bölge lojistiği açısından kritik bir dönüm noktası olduğunu söyleyerek şu değerlendirmeyi yaptı: "Hattın yeniden açılması, bölge lojistiği için kritik bir dönüm noktasıdır. Hat kapalıyken, yük taşımacılığının mecburi olarak uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergahına kayması, zaman ve enerji kaybına neden oluyordu. Yenilenen hat sayesinde, taşımacılıkta önemli ölçüde süre ve maliyet avantajı elde edilecek. Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış ticaret potansiyeli güçlenecek ve ekonomik rekabetçiliği artacaktır."

Uraloğlu'nun açıklamaları, bölgedeki demir yolu altyapısının onarımı ve lojistik etkinliğin artırılması yönündeki yatırımların kapsamını ve önemini ortaya koyuyor. Yenilenen hattın devreye alınmasıyla taşımacılık rotalarında beklenen kısalma ve maliyet avantajları, bölgesel ticaret açısından somut faydalar sağlayacak.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı