Geminbeli Tüneli yine tamamlanamadı; bu yıl da hizmete açılamayacağı bildirildi

Bayburt Group’un inşa ettiği Geminbeli Tüneli, 2013'ten beri süren çalışmalar sonrası bu yıl da hizmete açılamayacak; proje yüzde 76 tamamlandı, gecikme sürüyor.

Yayın Tarihi: 20.11.2025 11:43
Güncelleme Tarihi: 20.11.2025 11:43

Geminbeli Tüneli yine tamamlanamadı; bu yıl da hizmete açılamayacağı bildirildi

Geminbeli Tüneli yine tamamlanamadı; bu yıl da hizmete açılamayacağı bildirildi

Bayburt Group’un yürüttüğü projede 12 yıllık gecikme ve belirsizlik sürüyor

Sivas’ın Zara ve Suşehri ilçeleri arasında yapımı süren Geminbeli Tüneli’nin bu yıl da trafiğe açılamayacağı öğrenildi. 2013 yılında Bayburt Group tarafından başlatılan proje, aradan geçen 12 yıl içinde tamamlanamadı ve halkta hayal kırıklığı yarattı.

Projenin amacı, İç Anadolu’yu Karadeniz’e, Karadeniz’i ise Akdeniz’e bağlayarak özellikle kış aylarında ulaşım güvenliğini artırmak ve bölgesel kalkınmaya katkı sunmaktı. Tünelin toplam uzunluğu hakkında haberde 8,6 kilometre olarak verilen veri bulunurken, Karayolları yetkilileri çalışmaların 9 kilometre uzunluğundaki hatta devam ettiğini belirtmişlerdir; bu farklılık raporlarda yer alan ayrı ifadeler kapsamında aktarılmaktadır.

Ekim ayında yapılan Sivas Valiliği İl Koordinasyon Kurulu toplantısında söz alan Karayolları 16. Bölge Müdürü Yusuf Yaşar Öcal, tünelde yapı imalatına başlandığını, bağlantı yollarında çalışmaların sürdüğünü ve projenin %76 oranında tamamlandığını söyledi. Öcal, elektromekanik işlerin tünel çalışmaları ile eş zamanlı yürütüldüğünü ve hava şartlarına bağlı aksaklıkların yaşandığını belirterek yıl sonunda bitirme hedefinin bulunduğunu ifade etti.

Buna karşın projenin bu yıl da hizmete alınamayacağı bilgisi, çalışmaların süregiden aksaklıklarının devam ettiğini gösteriyor. Yüklenici firma kaynaklı sorunlar; firma değişiklikleri, yeniden yapılan ihaleler ve sık sık duraksayan çalışmalar sürecin ilerlemesini olumsuz etkiledi. Son dört yıldır yılsonunda tamamlanacağı açıklanan tünelde, haberde aktarıldığı üzere yaklaşık 6 yıllık bir gecikme yaşandığı vurgulanıyor.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu ise tünelin hizmete alınmasının 2026 yılına kaldığını iddia etti. Bu iddia ve yetkili açıklamaları arasındaki belirsizlik, projenin tamamlanma tarihine ilişkin kesin bir değerlendirme yapılmasını zorlaştırıyor.

Stratejik öneme sahip Geminbeli Tüneli'ndeki gecikmeler, bölge halkında ulaşım güvenliği ve ekonomik fayda beklentilerinin ertelenmesine neden oldu. Yüklenici kaynaklı aksaklıkların giderilmesi, koordineli çalışma ve hava koşullarına bağlı risk yönetimi, projenin kalan kısmının tamamlanmasında belirleyici olacaktır.

Öne çıkan veriler: Projenin başlangıcı: 2013; halen tamamlanma oranı: %76; proje uzunluğu raporlarında: 8,6 kilometre ve 9 kilometrelik hat ifadeleri; yüklenici: Bayburt Group.

KARADENİZ’İ SİVAS ÜZERİNDEN AKDENİZ’E BAĞLAYACAK OLAN, YAPIMI, BAYBURT GROUP’UN ÜSTLENDİĞİ...

KARADENİZ’İ SİVAS ÜZERİNDEN AKDENİZ’E BAĞLAYACAK OLAN, YAPIMI, BAYBURT GROUP’UN ÜSTLENDİĞİ GEMİNBELİ TÜNELİNİN BU YIL DA TAMAMLANAMAYACAĞI ÖĞRENİLDİ.

KARADENİZ’İ SİVAS ÜZERİNDEN AKDENİZ’E BAĞLAYACAK OLAN, YAPIMI, BAYBURT GROUP’UN ÜSTLENDİĞİ...

Yazar
EDİTÖR

Hasan Polat

Selam, ben Hasan Polat. 24 yaşındayım, Ankara'dan yazıyorum. aksiyon.com.tr Finans ekibindeyim. Ben yeni nesil finans uzmanıyım; kripto paralar, borsa ve girişimcilik üzerine yoğunlaştım. Risk almayı severim, hızlı düşünürüm ve genç yatırımcılara hitap ederim.