Bakan Yardımcısı Alpaslan: Türkiye, Turizm Tanıtımında En Etkin Ülke

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, AKTOB toplantısında Türkiye'nin tanıtımda tüm mecraları etkin kullandığını, pazar çeşitliliği ve stratejik kaynak yönetimiyle hedeflere ilerlediklerini vurguladı.

Yayın Tarihi: 19.08.2025 17:26
Güncelleme Tarihi: 19.08.2025 18:02

Bakan Yardımcısı Alpaslan: Türkiye, Turizm Tanıtımında En Etkin Ülke

Bakan Yardımcısı Alpaslan: Türkiye, Turizm Tanıtımında En Etkin Ülke

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) Antalya'nın Serik ilçesi Belek Turizm Merkezi'nde düzenlenen ağustos ayı toplantısında turizmin ülke ekonomisindeki önemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Toplantı ve sektör değerlendirmesi

Alpaslan, turizm tanıtımında kaynakların etkin kullanımına dikkat çekerek sektörün daha kat edilecek yolu olduğunu belirtti. Konuşmasında, "Tanıtım anlamında dünyada her türlü mecrayı en etkin ve en doğru kullanan, turizm tanıtımını en iyi yapan ülkeyiz" ifadesine yer verdi ve elde edilen verilerin bu yaklaşımı desteklediğini söyledi.

Alpaslan, 2018'de turizmin stratejik sektör ilan edildiğini hatırlatarak bunun "tüm imkanların turizmin gelişmesi için seferber edilmesi" anlamına geldiğini vurguladı.

Strateji, tanıtım ve pazar çeşitliliği

Bakan Yardımcısı, pazar payını artırmak için dünyadaki pazar çeşitliliğini gözeterek yenilikçi tanıtım uygulamaları yürüttüklerini belirtti. TGA çalışmalarının etkisiyle Türkiye'nin dünyada en iyi tanıtım yapan ülkeler arasında yer aldığına değinen Alpaslan, tanıtımda "doğru mecralarda, doğru zamanlarda, doğru kaynaklarla" hareket ettiklerini ifade etti.

Ayrıca Alpaslan, Türkiye'nin Türk Hava Yolları'nın uçtuğu her ülkeyi pazar ülke olarak görme yaklaşımını vurgulayarak pazar çeşitliliğini mümkün olduğunca genişleterek, sorun yaşanan dönemlerde pazar sıkıntısı çekmemek için stratejilerini geliştireceklerini aktardı.

Rekabet, düzenleme ve dinamik yapı

Turizmin dışsal faktörlere hassasiyet gösteren bir sektör olduğuna dikkat çeken Alpaslan, Orta Doğu başta olmak üzere rakip ülkelerin büyük yatırımlar yaptığını, bunun üzerine Türkiye'nin rekabet gücünü artıracak yasal düzenlemeler ve yapısal iyileştirmeler yaptığını bildirdi. Alpaslan, sektörde dinamik bir yapıya sahip olmanın avantaj sağladığını vurguladı.

AKTOB Başkanı: İklim, fiyatlandırma ve hedefler

AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu ise iklimsel değişikliklerin turizmi doğrudan etkilediğini belirterek özellikle nisan-mayıs döneminde fiyat artışlarını dengede tutmanın ve fiyat avantajını korumanın önemine işaret etti. Kavaloğlu, Antalya için belirlenen 17 milyon turist hedefine paralel gidildiğini, kente gelen yabancı turist sayısının 10 milyonu geçtiğini ve eylül ayı rezervasyonlarının umut verici olduğunu kaydetti.

Toplantıda yapılan vurgular, tanıtım stratejilerinin çeşitlendirilmesi, mevzuat düzenlemeleri ve pazar çeşitliliğinin artırılması üzerinden Türkiye turizminin nicelik ve nitelik yönünden geliştirilmesine odaklandıklarını gösterdi.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan(fotoğrafta), Akdeniz Turistik Otelciler ve...

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan(fotoğrafta), Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Antalya'nın Serik ilçesi Belek Turizm Merkezi'nde düzenlenen ağustos ayı toplantısına katıldı.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan(fotoğrafta), Akdeniz Turistik Otelciler ve...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı