DOLAR
34,81 -0,04%
EURO
36,82 -0,01%
ALTIN
2.984,62 -1,31%
BITCOIN
3.400.433,48 2,12%

UNESCO Raporu: Sosyal Medya Fenomenlerinin Bilgi Paylaşımında Doğruluk Eksikliği

UNESCO raporu, sosyal medya fenomenlerinin büyük çoğunluğunun bilgileri doğrulamadan paylaştığını ortaya koydu.

Yayın Tarihi: 27.11.2024 11:30
Güncelleme Tarihi: 27.11.2024 11:30

UNESCO Raporu: Sosyal Medya Fenomenlerinin Bilgi Paylaşımında Doğruluk Eksikliği

Birleşmiş Milletler (BM) Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), sosyal medya fenomenlerinin bilgi paylaşımında dikkat çeken bir sorunu ortaya koyan bir rapor yayımladı. Rapora göre, 45 ülkeden en az 1000 takipçisi bulunan 500 sosyal medya fenomeni üzerinde yapılan anketin sonuçları, bu kişilerin %62'sinin bilgilerin doğruluğunu teyit etmeden paylaştığını gösteriyor.

Rapor, fenomenlerin yaklaşık %33,5'inin bilgilerini aldıkları kaynakların güvenilirliğine bakmadan paylaşım yaptığını belirtirken, %41,7'sinin de bilgi kaynağını popülerlik derecesine göre değerlendirdiğini vurguluyor. Ayrıca, fenomenlerin %20,6'sı paylaştıkları bilginin güvenilirliğini, güvenilir bir uzman ya da arkadaş tarafından doğrulanıp doğrulanmadığına göre belirliyor. %19,4'ü ise bilgiyi yayınlayan kişinin veya yazarın itibarını esas alarak hareket ediyor.

Raporun dikkat çekici bir diğer noktası, fenomen içerik üreticilerinin yalnızca %17'sinin bilgi güvenilirliğini tespit etmek için kanıt ve belgeleri incelediği. 58,1'inin içeriklerini oluştururken kişisel deneyimlerini kaynak olarak kullandığı, %38,7'sinin ise konuyla ilgili araştırmalar ve görüşmelerden faydalandığı ortaya konuyor.

Rapor, "Kitleler bilgiye erişmek için dijital içerik üreticilerine giderek daha fazla başvurdukça, içerik üreticilerinin doğruluğa öncelik verme ihtiyacı daha da kritik hale geliyor. Yanlış bilgi ve dezenformasyon, güveni hızla aşındırarak şüpheciliğe ve takipçilerden kopmaya yol açabilir," şeklinde uyarılarda bulunuyor.

Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.