Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, Ocak 2025'te geçen yılın aynı dönemine göre %13,9 daralarak toplam 68,654 adet satış gerçekleştirdi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından açıklanan verilere göre, otomobil satışları, Ocak 2024'e göre %12,6 azalarak 55,944 adete düşerken, hafif ticari araç satışları %18,8 azalışla 12,710 adet olarak kaydedildi.
Pazarın %82,3'ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 31,455 ile %56,2, B segmenti otomobiller ise 14,419 ile %25,8 pay aldı. En çok tercih edilen gövde tipi ise SUV otomobiller oldu ve bu segment %57,4 pay ve 32,136 satışla öne çıktı. Sedan otomobiller %25,6 pay ve 14,296 satışla ikinci, hatchback otomobiller ise %16,2 pay ve 9,078 adetle üçüncü sırada yer aldı.
Otomobil satışlarının yakıt türlerine göre dağılımına baktığımızda, benzinli otomobiller 27,130 adetle %48,5 pay alırken, hibrit otomobil satışları 16,642 ile %29,7, elektrikli otomobiller 6,225 ile %11,1, dizel otomobiller ise 5,767 ile %10,3 pay aldı. Otogazlı otomobiller ise yalnızca 180 adetle %0,3 payda kaldı.
Özellikle 160 kW altındaki elektrikli otomobillerin satışları %63,8 artış göstererek %9,8 paya ulaştı. Bununla birlikte, 1600 cc altındaki otomobil satışları %33,8 düşüşle %58,3 pay alırken, 1600-2000 cc aralığında satışlar %30,3 azalışla %0,5 payda kaldı. 2000 cc üstü otomobil satışları ise %41,9 artarak %0,3 pay ile kaydedildi.
Otomatik şanzımanlı otomobiller, Ocak ayında 52,908 adetle %94,6 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobiller ise yalnızca 3,036 adetle %5,4 paya sahip oldu. Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi, %76,1 pay ve 9,671 adetle en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi %13 pay ve 1,657 adetle ikinci sırada yer aldı.