DOLAR
42,6 -0,01%
EURO
50,2 -0,79%
ALTIN
5.863,72 -1,19%
BITCOIN
3.837.355,55 2,51%

Türkiye'nin Lojistik Sektöründeki Yeni Rotası: Jeopolitik Risklerin Ortasında Fırsatlar

Türkiye, jeopolitik gerilimlerin etkisiyle lojistik alanında yeni rotaların merkezi olarak öne çıkabilir.

Yayın Tarihi: 04.05.2025 14:21
Güncelleme Tarihi: 04.05.2025 14:21

Türkiye'nin Lojistik Sektöründeki Yeni Rotası: Jeopolitik Risklerin Ortasında Fırsatlar

Jeopolitik Gerilimlerin Lojistik Sektörüne Etkisi

Küresel ticaretin en öneli bileşenlerinden biri olan lojistik sektörü, artan jeopolitik riskler ve değişen ticaret politikalarının etkisiyle zorlu bir süreçten geçiyor. Bu bağlamda Türkiye, yeni ticaret rotalarının merkezi olma potansiyeli taşıyor.

Artan Jeopolitik Riskler

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerindeki siyasi gerilimler ile birlikte ABD’nin dış ticaret politikaları, lojistik alanında maliyet ve güvenlik sorunlarını derinleştiriyor. Jeopolitik risklerin artışı, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Kızıldeniz'de artan saldırılar, Karadeniz'deki çatışmalar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin'in Açıklamaları

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel jeopolitik çalkantıların tedarik zincirlerini derinden etkilediğine dikkat çekerek, “Bu süreç, serbest ticaretin yerini ulusal güvenliğe verdi” dedi. Engin, sürekli artan jeopolitik risklerin sektörde belirsizlikler yarattığını ifade etti.

Türkiye'nin Avantajlı Konumu

Engin, Türkiye’nin Avrupa'nın yeni rota arayışında öne çıkabileceğini belirterek, “Bu durum, Türkiye’ye önemli avantajlar sağlayabilir ve Türkiye’nin AB ile ticari ilişkilerinin güçlenmesine olanak tanıyabilir” şeklinde konuştu.

Ulaştırma Koridorları ve Projeler

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumunu ve coğrafi avantajlarını vurgulayarak, Orta Koridor'un Türkiye üzerinden Avrupa’yı Orta Asya’ya bağlayan en hızlı kara yolu güzergahı olduğunu belirtti. Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu Projesi gibi projelerle Türkiye’nin bölgesel etkisinin arttığına dikkat çekti.

Sektörün Geleceği

Aras, Türkiye’nin küresel lojistik alanında etkin bir oyuncu olabilmesi için yapılan çalışmalara yoğunlaşmak gerektiğini ifade etti. “Bu çerçevede, yatırımların alternatif rakip koridorlara kaymasını önlemek için hızlı aksiyonlar alıyoruz” dedi. Artan maliyetler ile birlikte, Türkiye'nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların daha da önem kazanacağı öngörülüyor.

Küresel ticaretin önemli ayaklarından lojistik sektörü, son yıllarda artan jeopolitik riskler ve...

Küresel ticaretin önemli ayaklarından lojistik sektörü, son yıllarda artan jeopolitik riskler ve ticaret politikalarındaki sert değişimlerin etkisiyle zorlu bir dönemden geçerken, bu dönemde Türkiye, yeni rotaların merkezi olarak öne çıkabilir. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Küresel ticaretin önemli ayaklarından lojistik sektörü, son yıllarda artan jeopolitik riskler ve...

Küresel ticaretin önemli ayaklarından lojistik sektörü, son yıllarda artan jeopolitik riskler ve ticaret politikalarındaki sert değişimlerin etkisiyle zorlu bir dönemden geçerken, bu dönemde Türkiye, yeni rotaların merkezi olarak öne çıkabilir. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı