Türkiye elektrikli araç dönüşümünde hızlanma: 308 bin 217 araç ve artan şarj altyapısı

TÜİK verilerine göre elektrikli araç sayısı 308 bin 217'ye ulaştı; şarj soketleri son bir yılda %49 arttı. EPDK yüksek senaryosu 2035 için 4.214.273 öngörüyor.

Yayın Tarihi: 18.11.2025 09:52
Güncelleme Tarihi: 18.11.2025 09:52

Türkiye elektrikli araç dönüşümünde hızlanma: 308 bin 217 araç ve artan şarj altyapısı

Türkiye elektrikli araç dönüşümünde ivme büyüyor

Türkiye'de elektrikli araç ekosistemi hızlı bir genişleme kaydediyor. TÜİK'in Ağustos 2025 verilerine göre trafikteki elektrikli araç sayısı 308 bin 217'ye ulaştı. 2024 sonunda kayıtlı araç sayısının 183 bin 776 olduğu düşünüldüğünde, son bir yıldaki artışın %68'in üzerinde olduğu görülüyor.

Sayılar ve EPDK projeksiyonları

Bu büyüme, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) yüksek senaryolu tahminleriyle paralel seyrettiği not ediliyor. EPDK'nın 2024 tahmin raporunda yüksek senaryoya göre 2025 sonunda 361 bin 893, 2030'da 1 milyon 679 bin 600 ve 2035'te 4 milyon 214 bin 273 elektrikli aracın trafikte olacağı öngörülüyor. Bu projeksiyonlar, elektrikli mobilitede sürdürülebilir yatırım ve planlama gerekliliğine işaret ediyor.

Şarj altyapısında hızlı büyüme

Altyapı verileri de kullanıma paralel bir genişleme olduğunu gösteriyor. 2024 Kasım başı itibarıyla Türkiye genelinde toplam 24 bin 426 şarj soketi bulunurken, bunun 9 bin 379'u DC (hızlı şarj) soketlerinden oluşuyordu. 2025 Kasım'da ise toplam soket sayısı 36 bin 362'ye, DC soket sayısı ise 15 bin 652'ye yükseldi. Böylece son bir yılda toplam soket sayısı %49, DC soket sayısı ise %67 arttı. DC soketlerin toplam içindeki payı %38'den %43'e çıktı.

Soket yoğunluğunun en yüksek olduğu iller sırasıyla İstanbul, Ankara, Antalya, Bursa ve İzmir olarak kaydedildi. Bu dağılım, özellikle uzun yol ve yüksek güç ihtiyacını karşılayan hızlı şarj yatırımlarının önceliklendirildiğini ortaya koyuyor.

Sektör değerlendirmesi

En Yakıt Genel Müdürü Tayfun Şenses konuyla ilgili değerlendirmesinde, "Araç sayısındaki hızlı artış, şarj altyapısının da aynı hızla ve sağlıklı bir planlamayla büyümesini zorunlu kılıyor. Biz En Yakıt olarak; yüksek erişilebilirlik, güçlü müşteri desteği ve güvenilir lokasyon stratejimizle bu dönüşümün merkezinde yer alıyoruz. Hedefimiz, sadece şarj cihazı kurmak değil; kullanıcıların her seyahatinde sorunsuz, hızlı ve güven veren bir deneyim sunmak" ifadelerini kullandı. Şenses, Türkiye'nin elektrikli araç ekosisteminde ekonomik ve teknolojik bir dönüşüm yaşadığını ve En Yakıt olarak bu sürecin aktif parçası olmaktan gurur duyduklarını belirtti.

Sonuç olarak, araç sayısındaki hızlı artış ile paralel büyüyen şarj altyapısı, elektrikli mobilitenin Türkiye'de artık geleceğin değil bugünün bir gerçeği olduğunu gösteriyor. Bu dinamik büyüme, planlı yatırımlar ve altyapı koordinasyonunu kritik hale getiriyor.

EN YAKIT GENEL MÜDÜRÜ TAYFUN ŞENSES

EN YAKIT GENEL MÜDÜRÜ TAYFUN ŞENSES

TÜRKİYE’DE ELEKTRİKLİ ARAÇ DÖNÜŞÜMÜ HIZ KAZANDI. ARAÇ SAYISI 308 BİNİ AŞARKEN SON BİR YILDA ŞARJ...

Yazar
EDİTÖR

Esra Şimşek

Ben Esra Şimşek, 27 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr Finans kategorisinde makro ekonomi ve bankacılık sektörünü analiz ediyorum. Hasan'ın aksine ben daha ciddi, kurumsal ve tamamen verilere dayalı bir yazı stiline sahibim. Piyasa analizleri benim işim.