Bist 100
9.915,62 2%
DOLAR
32,54 0,25%
EURO
34,95 0,47%
ALTIN
2.423,61 -0,12%

TikTok, 10 milyar dolarlık tüketici harcamasına ulaşarak Tinder ve YouTube’u geride bıraktı!

TikTok, yeni bir dönüm noktasına ulaştı. 2021 yılında aylık 1 milyar aktif kullanıcıya ulaşan uygulama, Apple App Store ve Google Play'de toplam 10 milyar dolarlık tüketici harcaması oluşturan ilk oyun dışı mobil uygulama oldu.

Yayın Tarihi: 12.12.2023 17:34
Güncelleme Tarihi: 12.12.2023 17:34

TikTok, 10 milyar dolarlık tüketici harcamasına ulaşarak Tinder ve YouTube’u geride bıraktı!

TikTok'un bu yıla 6,2 milyar dolardan fazla tüketici harcamasıyla girdiği, daha sonra yıl boyunca 3,8 milyar dolar daha ilave ettiği ve yılın başından itibaren yüzde 61 büyüme kaydettiği öğrenildi.

Uygulama istihbarat sağlayıcısı Data.ai tarafından yapılan yeni bir analize göre, bu rakamın geçen yılın toplam 3,3 milyar dolarından da yüzde 15 daha yüksek olduğunu belirtildi.

Harcama, TikTok'da uygulama içi "jeton" olarak bilinen kullanıcıların platformdaki içerik üreticiler için hediyeler almak amacıyla harcayabilecekleri sanal bir para birimini satın almalarından geliyor.

tiktok

TİNDER VE YOUTUBE, TİKTOK’UN GERİSİNDE

Bu hediyeler, içerik üreticilerinin oluşturdukları içerikleri ödüllendiriyor ve TikTok ödemenin yüzde 50'sini elinde tutarak nakde çevrilebiliyor. Uygulamanın en popüler uygulama içi satın alma işlemi, gelirinin dörtte birini oluşturan 19,99 dolar karşılığında 1.321 jetondan oluşan bir paket olduğu biliniyor.

TikTok, 10 milyar dolara ulaşan tek oyun dışı uygulama olsa da, diğer oyun dışı uygulamalar milyarlarca dolar kazanıyor. Fakat TikTok'un oldukça gerisindeler. Rapora göre, TikTok'un en yakın rakipleri Tinder ve YouTube oldu. Fakat her ikisi de TikTok'un 2 ila 3 milyar dolar arasında geride kalıyor.