Serbest ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usulleri Yeniden Düzenlendi

Yeni yönetmelik ile ortaklık büroları irtibat bürosu açamayacak, meslek mensupları birlikte şirket kurabilecek.

Yayın Tarihi: 24.02.2025 11:19
Güncelleme Tarihi: 24.02.2025 11:19

Serbest ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usulleri Yeniden Düzenlendi

Yeni Yönetmelik Yürürlüğe Girdi

Serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlerin çalışma usul ve esasları, Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) tarafından gerçekleştirilen değişikliklerle yeniden belirlendi. Yönetmelikler, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Önemli Değişiklikler

Buna göre, ortaklık büroları ve şirketler, irtibat bürosu açamayacak, ayrıca daha önce açılan irtibat büroları da yönetmeliğin yayımını izleyen altı ay içinde kapatılacak. Mesleki şirketlerin şube ortaklarının, bulundukları ilde ikamet etmesi zorunluluğu getirildi.

Şirket Kurma İmkanları

Yeminli mali müşavirler ve serbest muhasebeci mali müşavirler, bağımsız denetim ve danışmanlık gibi alanlarda birlikte şirket kurabilecekler. Bu şirketlerde defter tutulamayacak ve tasdik hizmeti verilemeyecek.

Mesleki Unvan Kullanımı

Meslek mensupları, mesleki unvanlarının yanı sıra, ilgili kamu tüzel kişilerinden aldıkları lisans ve ruhsat belgeleri ile iktisap ettikleri unvanları sadece birini kullanabilmelerine, bu unvanı kullanabilmek için fiilen o alanda çalışıyor olmaları gerekiyor.

Sertifika ve Eğitim Düzenlemeleri

TEMER Yönetim Kurulu üye sayısı 5'ten 7'ye çıkarıldı ve stajyerlerin katılımına ilişkin düzenlemeler yapıldı. Ayrıca haksız rekabetle mücadele kuruluna üye olacaklar için gereken 5 yıllık kıdem şartı 3 yıla indirildi.

SMMM Yeterlilik Sınav hakları 10'dan 7'ye düşürüldü ancak hâlihazırda staj yapanların hakları korundu. Yeni düzenlemeyle, SMMM Yeterlilik sınavlarının test usulü ile yapılmasına ve bu konuda üniversitelerden ve ÖSYM'den hizmet alınmasına yönelik hükümler de eklendi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı