DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.847.389,97 -0,04%

Pınar Tınç'ın "Yok Oluş, Var Oluş ve Rejenerasyon!" Sergisi 1–15 Eylül'de Bozcaada'da

Çini mürekkebi ressamı Pınar Tınç'ın "Yok Oluş, Var Oluş ve Rejenerasyon!" sergisi 1–15 Eylül arasında Bozcaada Sanat Galerisi'nde ziyaret edilebilir.

Yayın Tarihi: 25.08.2025 13:13
Güncelleme Tarihi: 25.08.2025 13:13

Pınar Tınç'ın "Yok Oluş, Var Oluş ve Rejenerasyon!" Sergisi 1–15 Eylül'de Bozcaada'da

Pınar Tınç’ın "Yok Oluş, Var Oluş ve Rejenerasyon!" sergisi Bozcaada’da açılıyor

Pınar Tınç, önceki yıllarda "Seni Seviyorum Anne", "Masumiyet", "İyi Geceler Bebeğim", "Yuvaya Dönüş" ve "Je T'aime" sergileriyle tanınmasının ardından yeni sergisi "Yok Oluş, Var Oluş ve Rejenerasyon!" ile 1 Eylül'de izleyiciyle buluşuyor. Sergi, Bozcaada Sanat Galerisi'nde 15 Eylül'e kadar gezilebilecek.

Serginin teması ve görsel dili

Tınç’ın yeni sergisi, ruhu, zihni ve bedeni merkeze alan bir üçleme üzerinden insanı ele alıyor. Resimlerde öne çıkan gökkuşağı tonları, doğa renkleri ve mistik semboller, çalışmalara katmanlı bir anlatım kazandırıyor; izleyicide hem kayboluşu hem de yeniden doğuşu çağrıştıran bir etki yaratıyor.

Teknik yaklaşım ve biçim çözümü

Sanatçı, soyut geometrik düzenlemeleri kendi içinde parçalara bölerken, bu parçaları yeni formlara dönüştürüyor. Çalışmalarda çini mürekkebi tekniği kullanılıyor; hem tuval hem de özel el yapımı kağıtlar üzerine uygulanan bu teknik, yüzeyde zengin dokular ve ince nüanslar oluşturuyor.

İzlekler: Ada, çocukluk ve doğa

Tınç eserlerinde yaşadığı ada hayatının ve çocukluğunun izlerini takip ediyor. Yeni sergide deniz, ada, kuşlar ve bitki örtüsü gibi doğal öğeler, sanatçının dünyanın farklı coğrafyalarında biriktirdiği hayal gücüyle harmanlanarak sunuluyor. Bu birleşim, kişisel anı ile kolektif mit arasındaki gerilimi görünür kılıyor.

Küratör ve ziyaret bilgileri

Serginin küratörlüğünü Uğur Batı üstleniyor. 1 Eylülde açılacak sergi, 15 Eylül'e kadar Bozcaada Sanat Galerisi'nde ziyaret edilebilecek.

Bu sergi, Tınç’ın önceki işleriyle kurduğu görsel dilin gelişimini izlemek ve çini mürekkebi tekniğinin güncel uygulamalarını görmek isteyen izleyiciler için önemli bir durak niteliği taşıyor. Katmanlı renk paleti ve parçalanmış geometrik düzenlemeler, izleyiciye dönüşüm ve rejenerasyon temaları üzerinde düşünme olanağı sunuyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı