Ramazan Bayramı İçin Beklentiler
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Ramazan Bayramı'nda 130 milyar liralık kartlı alışveriş yapılmasını öngördüklerini açıkladı. Öncel, arife günü olan 29 Mart'ta alışverişlerin yoğunlaşacağını ifade etti.
Alışveriş Harcamalarının Dağılımı
Öncel, kartlı harcamaların yaklaşık yüzde 20'sinin market giderleri için yapıldığını, giyim ve ayakkabı ile yeme içmenin ise diğer ilk üçteki kategorileri oluşturduğunu belirtti. Dini bayramlarda alışverişin genellikle arife günü yoğunlaştığını belirten Öncel, Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine dayanarak geçen yıl Ramazan Bayramı boyunca yapılan toplam 94,1 milyar liralık kartlı harcamanın yüzde 39'unun arife gününde gerçekleştirildiğini vurguladı.
Yıllık Artış Bekleniyor
Bu yılki 4 günlük Ramazan Bayramı'nda kartlı harcamanın, yıllık enflasyona bağlı olarak yüzde 40 civarında bir artışla 130 milyar lirayı bulacağını tahmin ettiklerini ifade eden Öncel, bu alışverişlerin yaklaşık 50 milyar liralık kısmının arife günü gerçekleşmesini bekliyor.
Pazar Daralması ve Çözüm Yolları
Öncel, markalı perakendede yılın ilk iki ayında adet satışlarının daraldığını, ancak dini bayramlar gibi özel günlerde belirli dönemlerde artışların görüldüğünü belirtti. Ayrıca, mevcut gidişatın tersine çevrilebilmesi için yenilikçi ürünler geliştirmek ve maliyetleri düşürmek gerektiğine dikkat çekti.