Muğla'da güneş enerjisi yatırımları hız kazanıyor
Türkiye’de ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olan Muğla Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji ve çevre dostu yatırımlarını artırarak sürdürüyor. Belediye, hem kamu kaynaklarının korunmasını hem de iklim kriziyle mücadeleye katkı sunmayı hedefleyen adımlar atıyor.
kurulum ve saha yerleri
Muğla Büyükşehir Belediyesi ilk lisanslı güneş enerjisi santralini Menteşe ilçesindeki Mezbaha tesislerinde kurarken, güneş tarlası yatırımı Menteşe Denizova Mahallesinde hayata geçirildi. Ayrıca yatırımlar şehirlerarası yolcu terminallerinde de devam etti.
üretim, tasarruf ve çevresel etki
Ahmet Aras tarafından paylaşılan bilgilere göre, MUSKİ bünyesinde hayata geçirilen güneş enerji santrallerine iki yeni tesis daha eklenerek sayının 10'a çıkarıldığı belirtildi. Başkan Aras şöyle dedi: "45 günlük kısa bir sürede 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL'nin üzerinde tasarruf sağladık; aynı zamanda 3 bin 375 ton karbon salımının önüne geçtik. Yenilenebilir enerjiye yaptığımız her yatırım; daha düşük maliyet, daha temiz bir çevre ve daha güçlü bir gelecek demektir. Güneşten elde ettiğimiz enerjiyle hem kamu kaynaklarını koruyor, hem de iklim kriziyle mücadeleye somut katkı sunuyoruz. Bu çevresel kazanım, on binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna eşdeğer bir etki oluşturuyor."
Bu açıklamalar, Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin enerji politikalarının kısa vadede bütçeye ve çevreye sağladığı somut faydaları ortaya koyuyor. Belediye, sürdürülebilir yatırımlarla kentin yeşil dönüşümünü güçlendirmeye devam ediyor.
TÜRKİYE’DE İLK LİSANSLI GÜNEŞ ENERJİSİ SANTRALİNE SAHİP OLAN MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, ÇEVRE DOSTU VE YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARINI HER GEÇEN YIL ARTIRARAK DEVAM ETTİRİYOR.