Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nin Kwango eyaletinde, son iki hafta içinde "bilinmeyen hastalık" nedeniyle 143 kişi hayatını kaybetti.
Kwango eyaleti Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, bu hastalığın etkilerinin en belirgin olduğu yerin Panzi kasabası olduğu ifade edildi. Açıklamada, Panzi'de son 14 gün içinde 143 kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Bölgedeki durumu incelemek üzere Kongo Ulusal Biyomedikal Araştırma Enstitüsü'nden bir uzman ekip bölgeye yönlendirilmiş olup, çalışmalarına başlamıştır. Sağlık Bakanlığı, halka Kovid-19 salgını sırasında uygulanan önlemlere benzer şekilde davranmaları çağrısında bulundu. Bu kapsamda, tokalaşmaktan kaçınmaları, ellerini düzenli olarak yıkamaları ve gereksiz yere dışarı çıkmamaları gerektiği vurgulandı.
Hastalarda görülen belirti ve bulgular arasında ateş, baş ağrısı, öksürük, solgunluk ve anemi yer almaktadır.