DOLAR
38,17 -0,44%
EURO
43,5 -0,01%
ALTIN
4.083,78 -0,62%
BITCOIN
3.228.077,46 0,64%

Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Çalışma Esasları Belirlendi

Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesi'nin görevleri ve çalışma usulleri hakkında yeni yönetmelik yürürlüğe girdi.

Yayın Tarihi: 27.03.2025 09:09
Güncelleme Tarihi: 27.03.2025 09:09

Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Çalışma Esasları Belirlendi

Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesi, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen kırsal kalkınma programlarının başarılı bir şekilde yönetilmesi için gerekli çalışma esaslarını now belirlenmiştir.

Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) çerçevesinde hazırlanan kırsal kalkınma programının uygulamalarını yönetmek, izlemek ve değerlendirmekle sorumlu olan IPARD Yönetim Otoritesi'nin görevlerini ve çalışma usullerini kapsamaktadır.

Buna göre, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, IPARD Yönetim Otoritesi olarak fonksiyon gösterecektir. Yönetim otoritesi, programın mali yönetiminin uygun şekilde hazırlanması, yönetimi ve uygulamalarının izlenmesinden sorumlu olacaktır.

IPARD Yönetim Otoritesi, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) ile işbirliği yaparak uygulanacak tedbirleri seçecek ve programı buna göre hazırlayacaktır. Ayrıca, program uygulamalarına yönelik yıllık ve nihai raporların hazırlanmasında TKDK ile ortak çalışarak izleme komitesinin etkinliğini artıracaktır.

Program Hazırlama ve Raporlama İşlemleri

Kırsal Kalkınma Programı, AB'nin kırsal kalkınmaya yönelik kaynakları ile uyumlu bir şekilde hazırlanacak. Programın ilan tarihi, bütçesi ve hangi tedbirlerden yararlanılacağı konusunda kararlar, ilgili tarafların mutabakatıyla belirlenecektir.

Programın etkinliği ve kalitesi, öngörülen hedefler ve göstergeler doğrultusunda izlenecek ve bağımsız değerlendirmelerle gözden geçirilecektir. Yıllık uygulama raporu, programın faaliyetlerini içerecek ve TKDK ile istişare edilerek 30 Haziran'a kadar hazırlanacaktır.