
Kara Yolu Projelerinde Dönüm Noktası
Kara yollarında, 1960'lı yılların yatırım programlarında yer alan ancak çeşitli sorunlar nedeniyle yapımı halen devam eden projelerin 2028 yılında hizmete geçmesi öngörülüyor.
AA muhabirinin 2025 Yılı Yatırım Programı'ndan derlediği bilgilere göre, Karayolları Genel Müdürlüğü 543, Emniyet Genel Müdürlüğü 6 ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 3 olmak üzere toplam 552 projenin hayata geçirilmesi için 157 milyar 583 milyon lira bütçe ayrıldı.
Eski Projelerin Durumu
Bu kapsamda birçok yeni projelerin yanı sıra, daha önceki yatırım programlarında yer alan ve yapımı süren önemli projelerin de 2028 itibarıyla tamamlanması bekleniyor.
Yapımı 1965 yılından beri devam eden Konya-Karaman arasındaki Bozkır-Hadim-Adiller yolu ve 1974 yılından beri süregelen Zonguldak-Ereğli yolunun yanı sıra, 1976 yılında inşasına başlanan Bolu'daki Nallıhan-Göynük ayrımının 2028'de hizmete alınması hedefleniyor.
Ayrıca 1977'de yapımına başlanan Antakya-Hatay-Suriye sınırı yolu ile Zonguldak-Karabük arasındaki Devrek-Zonguldak ayrımı - Karabük-Safranbolu yolunun da 2028 yılında trafiğe açılması planlanıyor. 1990'lı yıllardan itibaren devam eden Doğu Karadeniz Sahil Yolu ve Antalya çevre yolları gibi projeler de aynı takvimde tamamlanması bekleniyor.
Bakan Uraloğlu'ndan Açıklamalar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de en önemli ulaşım aracının kara yolları olduğunu belirterek, taşıma hizmetinin büyük bölümünün kara yolları üzerinden gerçekleştirilmesinin altını çizdi.
Kara yolunun ekonomik kalkınma üzerindeki önemiyle ilgili bilgi veren Uraloğlu, ekonomik faaliyetler üzerindeki etkilerine dikkat çekti ve mesajında, "Kara yolu sektöründeki öncelikli hedefimiz, mevcut ağın trafik güvenliğini artırmak, maliyetleri düşürmek ve tüm yerleşim birimlerine mevsim şartlarına göre hizmet götürmektir," ifadelerine yer verdi.
2003 öncesinde sadece 6 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını hatırlatan Bakan Uraloğlu, o dönemde yolların kötü durumunu eleştirerek, günümüzde geliştirilen projelerle bu sorunun çözülmesi için çalışmaların devam ettiğini vurguladı.
Uraloğlu, "Otoyol ve bölünmüş yol inşası, yoğun taşıt trafiği olan güzergahların geliştirilmesi gibi projelerle kara yollarındaki hizmet seviyesini ve seyahat konforunu artırmayı hedefliyoruz." diye ekledi.