Düzce Üniversitesi Bilim Kafe'de 'Özel Çocuklarda Problem Davranışların Önlenmesi ve İletişim Stratejileri' konuşuldu

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe'de Dr. Öğr. Üyesi Hakan Özak, özel çocuklarda problem davranışların önlenmesi ve iletişim stratejilerinin önemini paylaştı.

Yayın Tarihi: 02.12.2025 10:33
Güncelleme Tarihi: 02.12.2025 10:33

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe'de 'Özel Çocuklarda Problem Davranışların Önlenmesi ve İletişim Stratejileri' konuşuldu

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe'de 'Özel Çocuklarda Problem Davranışların Önlenmesi ve İletişim Stratejileri' konuşuldu

Etkinlik ve organizasyon

DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesi Bilim Kafe etkinliklerinde bu hafta Özel Çocuklarda Problem Davranışların Önlenmesi ve İletişim Stratejileri konusu ele alındı. Etkinlik, Düzce Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi, Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DÜKAM), Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü ve Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü iş birliğiyle Düzce Özel Eğitim Anaokulunda gerçekleştirildi.

Konuşmacı ve vurgulanan konular

3 Aralık Dünya Engelliler Günü farkındalık etkinlikleri ve 2025 Aile Yılı kapsamında düzenlenen programda Düzce Üniversitesi Engelsiz Üniversite Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan Özak, özel çocuklarda problem davranışların önlenmesi ve iletişim stratejileri konusundaki bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Özak, ailenin çocuğun dünyaya geldiği andan itibaren ilk ve en önemli öğrenme ortamı olduğunu; çocuğun kişiliğinin, davranışlarının, duygusal yapısının ve sosyal becerilerinin büyük ölçüde aile içinde şekillendiğini vurguladı. Aile içi iletişimi bozan etmenleri şu başlıklar altında değerlendirdi: eleştirel ve suçlayıcı iletişim, aktif dinleme eksikliği, duyguların ifade edilmemesi, aşırı otoriter veya aşırı izin verici tutum, empati eksikliği, yoğun stres ve zaman yönetimi sorunları, dijital ekran bağımlılığı, aile içi rol belirsizliği, olumsuz iletişim kalıpları, güç mücadeleleri ve duygusal ihmal. Ayrıca özel çocukları olan ailelere özgü ek zorluklara da dikkat çekti.

Öneriler ve sonuç

Dr. Özak, doğru destekle ailenin güçlenebileceğini ve dayanıklılığın artırılabileceğini belirterek aile içi iş birliğinin önemine işaret etti. Özel çocuklarda problem davranışların azaltılmasına yönelik teknikleri örneklerle açıklayan Özak, ailelerin suçlamaya odaklanmak yerine kendilerine "Şimdi ne yapmalıyız?" sorusunu sormalarını ve okul ile öğretmenlerle iş birliği içinde olmalarını tavsiye etti.

Etkinlik, problem davranışların yönetilmesi ve aile farkındalığının artırılmasına katkı sağladı ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM KAFE ETKİNLİKLERİNDE BU HAFTA, “ÖZEL ÇOCUKLARDA PROBLEM DAVRANIŞLARIN...

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM KAFE ETKİNLİKLERİNDE BU HAFTA, “ÖZEL ÇOCUKLARDA PROBLEM DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ VE İLETİŞİM STRATEJİLERİ” KONUSU KONUŞULDU.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM KAFE ETKİNLİKLERİNDE BU HAFTA, “ÖZEL ÇOCUKLARDA PROBLEM DAVRANIŞLARIN...

Yazar
EDİTÖR

Zeynep Kaya

Merhaba, ben Zeynep Kaya. 25 yaşındayım, İzmir'den çalışıyorum. aksiyon.com.tr Gündem kategorisinde veri gazeteciliği yapıyorum. Rakamlar benim işim. Anketlerin, istatistiklerin dilini halkın anlayacağı şekilde haberleştiriyorum. Genelde sessiz ama çok dikkatli bir yapıya sahibim.