DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.849.260,47 -0,09%

Corendon Havayolları halka arz hazırlığında, CEO Karaer üç yıl içinde hazır olmayı hedefliyor

Corendon CEO'su Yıldıray Karaer, regülasyon eksiklikleri tamamlandığında şirketin 3 yıl içinde halka arz için hazır hale geleceğini ve küresel pazarlarda büyümeyi hedeflediklerini söyledi.

Yayın Tarihi: 04.09.2025 11:27
Güncelleme Tarihi: 04.09.2025 11:30

Corendon Havayolları halka arz hazırlığında, CEO Karaer üç yıl içinde hazır olmayı hedefliyor

Corendon Havayolları halka arz hazırlığında

Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Yıldıray Karaer, regülasyonlardan kaynaklanan eksikliklerin tamamlanmasının ardından şirketi borsaya kote etmeyi planladıklarını belirtti. Karaer, "Bu belki önümüzdeki sene olmayacak fakat 3 sene içinde şirketin hazır hale geleceğini düşünüyorum." dedi.

İş modeli ve operasyonel veriler

Karaer, Corendon'un hibrit bir hava yolu şirketi olduğunu; hem charter uçuş hizmeti verdiklerini hem de satış kanallarından uçuşları bireysel satışa açtıklarını anlattı. Antalya'da turizmin merkezi olduğunu vurgulayan Karaer, Antalya Havalimanı'na 2024 yılında 17 milyon yolcu geldiğini ve bu yılın geçen yıla yakın seyrettiğini söyledi.

Şirketin yıllık taşıma hacmi ve pazar dağılımına değinen Karaer, Corendon'un yılda yaklaşık 10 milyon yolcu taşıdığını ve Almanya pazarının kapasitelerinin yaklaşık %70

Maliyet ve sektörel baskılar

Karaer, otel giderlerinin büyük kısmının Türk lirası cinsinden olduğunu, döviz kurunun enflasyona paralel artmamasının otelcileri zorladığını belirtti. "Otellerde bizim giderlerimizin %95'i Türk lirası cinsinden" ifadesini kullandı ve asgari ücret ile ürün maliyetleri artarken kurun aynı oranda artmamasının turizmcileri zorladığını vurguladı.

Havacılıkta teknik bakım maliyetlerinin arttığını, motor bakımlarında gecikmeler yaşandığını ve pilot ile teknisyen maliyetlerinin yükseldiğini söyledi. Karaer, başarılı Türk mühendislerin yurt dışına hizmet vermeye başladığını ve maaşların genelde avro cinsinden ödendiğini aktardı. Ayrıca havalimanı vergilerindeki artışa dikkat çekerek, "Bugün Amsterdam-Antalya arasında git gel yapan bir yolcunun ödediği vergi 95 avro civarında." dedi.

Filo tedarik ve güvenlik değerlendirmesi

Karaer, hem Airbus hem Boeing tarafında yaşanan sorunlara işaret etti: "Airbus tarafında 2 bin 500 motor arızalı durumda. Bu motor sorunu yüzünden operasyonunu durdurmak zorunda kalan hava yolları oldu." Boeing Max 8 ve Max 9 ile ilgili sorunlara da değinen Karaer, piyasada müsait uçak bulunmamasının fiyatları artırdığını, emniyet konusunda ise sorun yaratan uçakların uçmadığını belirtti. "Biz büyümek istiyoruz ama 2030'a kadar bir müsaitlik bulunmuyor." ifadelerini kullandı.

Turizm ürünü ve 'her şey dahil' eleştirisi

Karaer, Türkiye'nin turizm ürün kalitesinin İspanya ve Yunanistan'a göre üstün olduğunu belirtirken, "Bizim ülkemizde her şey dahil sistemi çok abartıldı" diyerek konseptin sadeleştirilmesi gerektiğini söyledi. Otellerde sunulan hizmetlerin aşırıya kaçtığını, bunun sürdürülebilir olmadığını vurguladı.

Yatırım, halka arz ve küresel sorumluluk

Karaer, Corendon'un arkasında bir holding veya fon olmadığını, yurt dışından yeni yatırımcılara açık olduklarını ifade etti. Yatırım gelmemesi durumunda regülasyon eksiklikleri tamamlandıktan sonra borsaya kote olmayı planladıklarını yineledi. "Bu belki önümüzdeki sene olmayacak fakat 3 sene içinde şirketin hazır hale geleceğini düşünüyorum." sözleriyle halka arz hedefini teyit etti.

Son olarak Karaer, şirketin Antalya merkezli çalışmalarına rağmen global arenada rekabet ettiğini belirterek, Almanya, İngiltere ve Hollanda otoritelerine karşı ödemeler, hizmet ve kalkış performansı konusunda ciddi sorumlulukları olduğunu vurguladı.

Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Yıldıray Karaer, AA muhabirine...

Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Yıldıray Karaer, AA muhabirine, açıklamalarda bulundu.

Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Yıldıray Karaer, AA muhabirine...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı