BYD Türkiye, Satışlarda Rekor Kırıyor
BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, 2025'in ilk dört ayında 13 bin 608 araç sattıklarını ve Türkiye pazarında hızlı bir büyüme yakaladıklarını duyurdu. Türkiye, BYD'nin Avrupa'daki büyümesine önemli katkı sağlayan stratejik bir pazar haline geldi.
Türkiye Otomotiv Pazarı Üzerine Genel Değerlendirme
Ergun, Türkiye otomotiv pazarındaki büyümenin devam ettiğini vurgulayarak, geçen ay gerçekleştirilen 105 bin 352 adetlik satışla tüm zamanların en iyi nisan ayı satışına ulaşıldığını belirtti. Toplam pazar geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 40 büyüme gösterdi. Bu büyümenin, elektrikli araçlara olan ilginin artmasından kaynaklandığını ifade etti.
Elektrikli Araç Geçişi ve Şarj Edilebilir Hibritler
Ergun, Türkiye'de elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçların pazarındaki artışın önemli bir gelişme olduğunu belirtti. Nisan ayı itibarıyla Türkiye'deki elektrikli araç oranı %15'i geçti, şarj edilebilir hibritler ise %7,5'in üzerine çıkmıştır. Yüzde 23'lük bir yeni enerjili araç (NEV) segmenti payı ile Türkiye, bu alanda ciddi bir pazar konumuna yükseldi.
BYD'nin Pazar Performansı
BYD'nin Türkiye'deki satış performansı dikkate değer. Ergun, nisan ayında %6,3'lük pazar payı ile 5 bin 397 araç sattıklarını ve bunu, Türkiye pazarında 2025'in en hızlı büyüyen otomobil markası olarak konumlanarak başardıklarını belirtti. Yıl sonunda 50 bin adetlik satış hedefi koyduklarını vurguladı.
Ürün Gamı ve Gelecek Planları
Ergun, BYD Türkiye’nin ürün gamını genişletme planları olduğunu, yıl sonuna kadar elektrikli SUV modeli SEALION 7 ve B-SUV modeli ATTO 2'yi ülkedeki kullanıcılarla buluşturmayı amaçladıklarını duyurdu.
Sonuç Olarak
BYD Türkiye'nin büyüme hızı, Türk tüketicisinin yeni teknolojilere hızlı adaptasyonu ile doğrudan bağlantılı. BYD, elektrikli mobilite konusunda Türkiye'nin dönüşümüne katkı sağlayarak, pazar payını artırmaya devam ediyor.
BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, açıklamalarda bulundu.