Avşar Şahinkaya, Gümüşhane'nin tarihi mekanlarında viyolonselle 'Atımı Bağladım Bir Kotana'

Van'da görevli müzisyen Avşar Şahinkaya, Gümüşhane'nin tarihi mekanlarında viyolonselle 'Atımı Bağladım Bir Kotana'yı yorumlayarak kente sanatsal katkı sundu.

Yayın Tarihi: 16.11.2025 10:15
Güncelleme Tarihi: 16.11.2025 10:15

Avşar Şahinkaya, Gümüşhane'nin tarihi mekanlarında viyolonselle 'Atımı Bağladım Bir Kotana'

Avşar Şahinkaya, Gümüşhane'nin tarihi mekanlarında viyolonselle 'Atımı Bağladım Bir Kotana'

Gümüşhaneli müzik öğretmeni ve besteci Avşar Şahinkaya, memleketinin tarihi ve doğal mekânlarını yöresel türküyle buluşturan bir müzik projesi gerçekleştirdi. Projede Şahinkaya, şehrin sevilen türküsü "Atımı Bağladım Bir Kotana"yı viyolonsel ile yorumladı ve kayıtlarda enstrümanı hem melodik hem de ritmik bir unsur olarak kullandı.

Projenin arka planı ve ekip

Ege Üniversitesi Devlet Konservatuarı mezunu olan ve Van'da bir lisede müzik öğretmenliği yapan Şahinkaya, çekimler için görüntü yönetmeni Özden Yalçın ile sosyal medya üzerinden tanıştı. Amaç, Gümüşhane'nin tanıtımına sanatsal bir katkı sunmaktı; bu bağlamda proje, kentin kültürel mirasını müzikal bir dille yeniden gündeme taşıdı.

Çekim mekanları ve görsel atmosfer

Çekimler ilk olarak Torul'da, yerden 240 metre yükseklikteki Torul Kalesi Cam Seyir Terasın manzarasında başladı. Ekip daha sonra Yeşildere köyündeki tarihi konakların mistik atmosferinde çekimlerini sürdürdü. Projenin diğer durakları arasında şehrin eski yerleşim bölgesi Süleymaniye Mahallesi'ndeki yapılar ve şehrin zirvesindeki Canca Kalesi yer aldı.

Sanatsal yaklaşım ve performans

Şahinkaya, viyolonseli sadece melodi taşıyan bir enstrüman olarak kullanmakla kalmayıp, performansa ritmik bir boyut kazandırarak türkünün çağdaş bir yorumunu sundu. Bu yaklaşım, türkülere yeni düzenlemeler ve farklı enstrümantal dokunuşlar arayan müzisyenler için örnek teşkil ediyor.

Kişisel bağ ve kentin dönüşümü

Uzun yıllar Manisa'da yaşayan ve anne-babasını kaybettikten sonra Gümüşhane ile bağı güçlenen Şahinkaya, proje için manevi bir gerekçe olduğunu belirtti. Sanatçı, projenin anlamını şu sözlerle ifade etti: 'Bir bağ beni buraya sevk etti. Bir iletişim yolu olarak Gümüşhane’yi görüyorum'. Aynı zamanda şehirdeki fiziksel değişime dikkat çekerek, bahçelerin yerine rezidansların, apartmanların yükseldiğini ve bunun Türkiye genelindeki değişimin bir parçası olduğunu kaydetti.

Gelecek planları

Van'daki öğretmenlik görevini sürdürürken bestecilik çalışmalarına da devam eden Şahinkaya, Gümüşhane için yeni projeler planladığını açıkladı. Sanatçı, kentte yerleşmiş destansı hikâyelerden birini orkestral bir düzenlemeyle bestelemeyi hedeflediğini belirtti.

Bu çalışma, yerel müzik mirasının mekânla ilişkilendirilerek sunulmasının hem kültürel tanıtıma katkısı hem de yerel hafızanın yeniden kurgulanması açısından taşıdığı potansiyeli gösteriyor.

GÜMÜŞHANELİ MÜZİK ÖĞRETMENİ VE BESTECİ AVŞAR ŞAHİNKAYA, MEMLEKETİNİN TARİHİ VE DOĞAL...

GÜMÜŞHANELİ MÜZİK ÖĞRETMENİ VE BESTECİ AVŞAR ŞAHİNKAYA, MEMLEKETİNİN TARİHİ VE DOĞAL GÜZELLİKLERİNİ ŞEHRİN SEVİLEN YÖRESEL TÜRKÜLERİNDEN "ATIMI BAĞLADIM BİR KOTANA" İLE BULUŞTURAN ETKİLEYİCİ BİR MÜZİK PROJESİNE İMZA ATTI.

GÜMÜŞHANELİ MÜZİK ÖĞRETMENİ VE BESTECİ AVŞAR ŞAHİNKAYA, MEMLEKETİNİN TARİHİ VE DOĞAL...

Yazar
EDİTÖR

Mustafa Şahin

Adım Mustafa Şahin, 33 yaşındayım. İstanbul'da yaşıyorum. aksiyon.com.tr'de Gündem editörüyüm, uzmanlık alanım güvenlik ve savunma politikaları. Ciddi ve disiplinli biriyim. Okuyucularımıza derinlemesine analizler ve özel dosyalar hazırlamayı seviyorum.