DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.855.536,61 -0,04%

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi Mayıs'ta Yüzde 39,7 Arttı

Mayıs ayında AVM Metrekare Verimlilik Endeksi yıllık bazda yüzde 39,7 artarak 4 bin 226 puana ulaştı.

Yayın Tarihi: 24.06.2025 17:05
Güncelleme Tarihi: 24.06.2025 17:05

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi Mayıs'ta Yüzde 39,7 Arttı

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Mayıs 2023 itibarıyla bir önceki yılın aynı dönemine göre %39,7 oranında artarak 4 bin 226 puana yükseldi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research işbirliğinde hazırlanan veriler, bu endeksin geçen yılın Mayıs ayı ile kıyaslandığında önemli bir sıçrama kaydettiğini ortaya koydu. Geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında ciro endeksi %39,7 artarken, bu artışın %35,41 seviyesindeki yıllık enflasyonun üzerinde olduğu açıklandı.

Ekonomist Fatih Keresteci, mevcut verilerle ilgili yaptığı değerlendirmede, AVM ciro endeksindeki artışın enflasyondan arındırıldığında %3,2’lik bir reel büyümeye işaret ettiğini belirtti. Keresteci, "Reel endeks seviyesi, son 5 ayın en yüksek seviyesine ulaşmış durumda. Bu durum, Nisan ayında yaşanan ciddi yavaşlamanın ardından Mayıs ayında bir toparlanmanın olduğunu gösteriyor" dedi.

Kategori bazında en yüksek büyümenin %51,4 ile giyimde gerçekleştiğine dikkat çeken Keresteci, hipermarket ve yiyecek-içecek sektörlerinde de reel büyümelerin kaydedildiğini vurguladı.

Ayrıca, ayakkabı satışlarının Nisan'daki gibi Mayıs ayında da zayıf bir performans sergilediğini aktaran Keresteci, bu durumun tüketim alışkanlıklarındaki değişim ve taklit ürünlerin satışının artması gibi birçok faktörden kaynaklanabileceğini ifade etti.

Son olarak, Mayıs ayında ziyaretçi sayısının geçen yılın aynı dönemine göre %2,2 azalma gösterse de son 4 ayın en yüksek düzeyine ulaştığını belirten Keresteci, "Yıllık bazda ziyaretçi sayısı azalırken ciro endeksinin reel bir büyüme göstermesi, kişi başı tüketimin arttığına yorumlanabilir. Gelir dağılımındaki bozulma, daha az sayıda tüketiciyi daha yüksek hacimde harcamaya yönlendirdi" şeklinde sözlerini tamamladı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı