DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.858.154,55 -0,11%

Almanya'da Tüketici Güven Endeksi, Siyasi Belirsizlikler Nedeniyle Geriledi

Almanya Tüketici Güven Endeksi, siyasi durumdan kaynaklanan belirsizlikler nedeniyle eksi 24,7'ye düşerek olumsuz bir tablo çiziyor.

Yayın Tarihi: 26.02.2025 13:16
Güncelleme Tarihi: 26.02.2025 13:16

Almanya'da Tüketici Güven Endeksi, Siyasi Belirsizlikler Nedeniyle Geriledi

Almanya Tüketici Güven Endeksi'nde Düşüş Devam Ediyor

Almanya'da tüketici güveninin, siyasi durumun olumsuz etkileriyle kötüleşmeye devam ettiği bildiriliyor. Merkezi Almanya’da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ile Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü (NIM) tarafından açıklanan verilere göre, mart ayına ait Tüketici Güven Endeksi, hane halkının ekonomiye ve siyasi duruma temkinli yaklaşması nedeniyle 2,1 puan azalarak eksi 24,7 puana geriledi.

Siyasi Belirsizlikler ve Ekonomik Kaygılar

Önceki ayda eksi 22,6 olarak belirlenen Tüketici Güven Endeksi'nin, mart ayı için hafif bir artışla eksi 21,4'e yükselmesi bekleniyordu. Ancak GfK'nin raporu, tüketicilerin gelir beklentilerinin, artan fiyatlar ve belirsiz ekonomik ve siyasi durumlardan ötürü şubatta Ocak 2024’ten bu yana en düşük seviyeye gerilediğini ortaya koydu.

İş Güvenliğine Dair Endişeler

Raporda ayrıca, özellikle otomobil üreticileri ve tedarikçileri gibi sektörlerde fabrikaların kapanabileceği ve işten çıkarmaların yaşanabileceği yönündeki endişelerin, iş güvenliği konusunda tüketiciler arasında sıkıntılara yol açtığı vurgulandı. NIM Tüketici Araştırmacıları Uzmanı Rolf Buerkl, mevcut rakamların bir toparlanma eğilimine işaret etmediğini belirterek, “Tüketici iklimi geçen yılın ortasından bu yana durgun bir seviyede kalıyor” dedi.

Hükümetin Rolü ve Ekonomik Beklentiler

Buerkl, hane halkına güven vermek ve planlama konusunda kesinlik sağlamak amacıyla hükümetin bir an önce kurulması ve 2024 bütçesinin hızla onaylanması gerektiğini belirtti. Bu adımların, tüketim harcamalarının artmasını sağlaması bekleniyor.

Artan İşsizlik ve Tüketici Harcamaları

Hamburg Ticaret Bankası Başekonomisti Cyrus de la Rubia, tüketici güvenindeki bu düşüşün, harcama yapma konusundaki cesaretsizliğin ve artan işsizliğin bir işareti olduğunu ifade etti. Bu durumun, ne perakende ne de genel ekonomi için olumlu bir gelişme olmadığına dikkat çekti.

Sonuç ve Ekonomik Gidişat

Öte yandan, Almanya Seçim Kurulunun açıkladığı geçici resmi sonuçlara göre, Hristiyan Birlik (CDU/CSU) partileri, yüzde 28,6 ile yapılan erken genel seçimlerden galip çıkmış durumda. Seçim sonrası yeni koalisyon hükümetinin kurulması bekleniyor. Ancak, Alman ekonomisi 2024 yılı boyunca yüzde 0,2 daralma öngörüyor ve bu, üst üste ikinci yıl ekonomik küçülme olarak kaydedileceği anlamına geliyor. Almanya Merkez Bankası (Bundesbank), yeni hükümetin zorlu bir ekonomi ortamında göreve başlayacağı değerlendiriyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı