ABD merkezli e-ticaret devi Amazon'a İtalyan Rekabet Kurumu (Antitrust-AGCM) tarafından 10 milyon euro ceza verildiği açıklandı. Kurumun yazılı açıklamasında, Amazon'un İtalya'daki internet sitesinde bazı ürünler için tek seferlik satın alma seçeneğinin otomatik olarak yinelenen periyodik satın alma şekline dönüştürüldüğü ve bunun tüketici tercihlerini sınırladığı vurgulandı. Ayrıca, bu uygulamanın tüketicileri gerçek ihtiyaçları olmasa bile ürünü almaya teşvik ettiği belirtildi.
Amazon'a verilen 10 milyon euro cezasının yanı sıra, cezadan Amazon'a bağlı yan kuruluşlar olan Lüksemburg merkezli Amazon Services Europe ve Amazon EU'nun da etkilendiği ifade edildi.
İtalyan ANSA ajansının haberine göre, Amazon'un cezaya itiraz etme niyetinde olduğu bildirildi. Şirket, cezaya konu olan "Abone ol ve tasarruf et" programı aracılığıyla müşterilerinin tasarruf ettiğini savunarak karara katılmadığını belirtti.