1915 Çanakkale Köprüsü'nün Başarıları
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün son 3 yılda yaklaşık 7 milyon araca hizmet verdiğini duyurdu. Uraloğlu, köprünün ve Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun, Çanakkale Boğazı'nda kesintisiz kara yolu ulaşımını sağladığını vurguladı.
Köprünün Teknik Özellikleri
Cumhuriyet'in 100. yılına ithafen inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip. Toplam uzunluğunun 3 bin 563 metre olduğunu belirten Uraloğlu, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile geçiş uzunluğunun 4 bin 608 metreye ulaştığını ifade etti. Köprünün 318 metre yüksekliğindeki çelik kuleleri, Çanakkale Zaferi'ne ithafen inşa edilmiştir.
Ulaşım Süresindeki Düşüş
Köprü ile birlikte, Boğaz geçiş süresi 6 dakikaya düştü. Marmara Otoyol ringini tamamlayan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu sayesinde, kesintisiz kara yolu bağlantısı sağlandı. Proje kapsamında akıllı ulaşım sistemleri kullanıldı ve 225 bin 250 metre uzunluğundaki fiber optik iletişim altyapısı ile desteklendi. Projede, olay algılama kamera sistemleri, meteoroloji ölçüm istasyonları ve acil çağrı sistemleri de yer aldı.
Tasarruf ve Çevresel Etki
Uraloğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu sayesinde yıllık 24 milyar lira zamandan, 1,3 milyar lira akaryakıttan olmak üzere toplam 25,3 milyar lira tasarruf sağlandığını açıkladı. Ayrıca, çevreye zarar veren karbon salınımının 81 bin ton azaldığını kaydetti.