Enstitü Sosyal'den Eğitim Değerlendirme Çalıştayı
Enstitü Sosyal, 12. Yılında 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Değerlendirme Çalıştayı düzenledi. Etkinlik, Üsküdar'daki Enstitü Sosyal tesislerinde gerçekleştirildi.
4+4+4 Eğitim Sisteminin Etkileri
Çalıştayda, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Turgay Öntaş 2012 yılında hayata geçirilen 4+4+4 eğitim sisteminin 12. yılına girdiğini vurguladı.
Öntaş, bu sistemle birlikte ilkokula başlama yaşının güncellendiğine dikkat çekerek, erken yaşta okula başlayan çocukların akademik başarıları üzerinde bazı araştırmalar yapıldığını belirtti. Bu araştırmaların, erken başlayan çocukların başarılarında düşüş olduğuna dair bulgular ortaya koyduğunu ifade etti.
Rehberlik ve Yönlendirme Önerileri
Kandilli Kız Lisesi Müdürü Mine Kılıç ise, 4+4+4 sisteminin lisede dördüncü sınıfa gelen öğrenciler üzerindeki etkisine değindi. Kılıç, öğrencilerin akademik olarak yönlendirilmesinin yanında mesleki becerilerinin de göz önünde bulundurulması gerektiğini savundu.
Kılıç, "Eğitim süresine değil, eğitim şekline odaklanmalıyız. İyi bir rehberlik ve yönlendirme olmalı; kim akademik yolları seçecek, kim mesleki beceri kazanacak, bunu netleştirmeliyiz." şeklinde konuştu.
Eğitimcilerin Rolü
Eğitim Danışmanı Ali Gökhan Er, yıllarca yöneticilik yaptıktan sonra sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içinde eğitim alanında gönüllü faaliyetler yürüttüğünü belirtti. Er, "Batı Avrupa'daki meslek liselerinde mezun olup işe yerleşme oranları %80-90 iken, ülkemizde bu oran %14-16 arasında. Bu sorunu aşmak için iş dünyasıyla eğitim alanında sıkı bir işbirliği sağlanmalıdır." dedi.
Eğitim politikalarının, sektör ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesi gerekliliğine vurgu yapan Er, "Aksi takdirde, meslek liselerindeki öğrenciler iş bulma konusunda zorluklarla karşılaşmaya devam edecektir." ifadelerini kullandı.