Zalando, AB içerik kuralları karşısındaki itirazını kaybetti
Genel Mahkeme, Komisyon kararını onadı
Avrupa'nın en büyük sanal alışveriş sitelerinden Zalando'nun, Avrupa Birliği (AB) içerik kurallarına ilişkin itirazı sonuçlandı. Genel Mahkeme, Lüksemburg'da yer alan mahkeme yapısı içinde verdiği kararda, Zalando'nun AB Komisyonu tarafından kendisine yapılan tanımlamaya karşı açtığı davayı reddetti.
Kararda, Zalando platformunun aylık 83 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya sahip olduğu ve bu sayının AB nüfusunun yüzde 10'u olan 45 milyon eşiğini aştığı belirtildi. Mahkeme bu gerekçeyle platformun "çok büyük bir çevrim içi platform" olarak sınıflandırılmasını uygun buldu.
Bu sınıflandırmanın getirdiği sonuçlar kapsamında platformların, tüketicileri koruma ve yasa dışı içeriğin yayılmasını engelleme gibi ek yükümlülüklere tabi olduğu hatırlatıldı. Mahkeme kararıyla birlikte Zalando'nun açtığı dava reddedilmiş ve Komisyonun kararı onanmış oldu.
AB Komisyonu, 2023 yılında Avrupa'da faaliyet gösteren ve daha sıkı kurallara tabi olacak büyük dijital platform ve arama motorlarını içeren bir liste açıklamış; Zalando bu listede "çok büyük çevrim içi platform" olarak yer almıştı. Söz konusu kurallar kapsamında ihlal tespit edilen dijital platformlara, küresel cirolarının %6'sına kadar para cezası uygulanabiliyor.
Genel Mahkeme kararı, Zalando'nun AB düzeyindeki düzenleyici çerçevede üstlendiği yükümlülüklerin devam edeceğini kesinleştiriyor.