Pınar Göktaş’ın mesleki yolculuğu
Yozgat’ta yaşayan ve 3 yıldır akademisyen olarak görev yapan Pınar Göktaş, lise yıllarında keşfettiği yeteneğini bugün genç tasarımcılara aktararak örnek oluyor. İlkokulda resim derslerini sevmediğini belirten Göktaş, meslek lisesindeki grafik bölümü sayesinde resimle tanıştı ve yeteneğini fark etti. Meslek yüksekokulunun ardından Grafik Tasarım bölümünde edinilen eğitim, onun kabiliyetlerini geliştirmesinde belirleyici oldu.
Akademi ve uygulama arasında
Göktaş, şu anda Selçuk Üniversitesi’nde doktora eğitimine devam ederken Yozgat Meslek Yüksekokulu’nda tasarım eğitimi veriyor. Kendi ifadesiyle, yüksek lisans sürecinde illüstrasyona odaklanarak yaklaşık üç yıl boyunca kendi tarzını aradı: "Birinin baktığı zaman ‘Bu Pınar’ın çizimi’ demesi için çok uğraştım."
İlk çocuk kitabını 2018 yılında tasarlayan Göktaş’ın "Faruk" adlı eseri üç seriden oluşuyor ve birinci serisi 10’uncu baskıda. Bu çalışmalar, akademik hayattaki üretkenliğini ve sahadaki uygulama bilgisini besliyor.
Endüstri deneyimi ve eğitim yaklaşımı
Göktaş, atanmadan önce yayınevi ve dergiler kapsamında çeşitli işler yaptığını; eşarp tasarımcısında, dijital baskı merkezlerinde ve ajanslarda çalıştığını aktarıyor. Mart 2022 tarihinde Yozgat Bozok Üniversitesi Bilgisayar Destek Tasarım bölümüne öğretim görevlisi olarak atandığını belirten Göktaş, işleri sürdürürken çizim üretiminden kopmadığını vurguluyor.
Öğrencilerine tasarım derslerinin inceliklerini, illüstrasyon alanında hem piyasada hem de eğitimde edindiği tecrübelerle aktardığını söyleyen Göktaş, uygulama odaklı eğitimle öğrencilerin yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyor.
Öğrenci deneyimleri
Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden Ümmü Seleme Şahin, İllüstrasyon dersiyle yeteneğini keşfettiğini ifade ediyor: "İlk olarak kağıt çizimlerinden başladık. Hiç çizim yeteneği olmayan arkadaşlarımızdan bile çok güzel projeler çıkabiliyor. Kendimizi burada bulduk, yeteneklerimizi burada keşfettik. Hocalarımızın sayesinde oldu."
Şahin, biraz çalışma, gayret ve hayal gücüyle ortaya çıkan projelerin öğrencilere özgüven kazandırdığını ve eğitim ortamının yaratıcılığı teşvik ettiğini belirtiyor.
Sonuç olarak, Pınar Göktaş’ın eğitici-uygulayıcı geçmişi, hem bireysel üretimini hem de öğrencilerinin mesleki gelişimini besliyor; lise ve meslek eğitiminin yönlendirici rolünü somut bir örnekle gösteriyor.
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ PINAR GÖKTAŞ