DOLAR
40,35 -0,01%
EURO
46,92 0%
ALTIN
4.349,52 0,02%
BITCOIN
4.762.490,1 -0,54%

Yapay Zekanın Görsel İçerik Üretimindeki Avantajları

Yapay zeka, görsel içerik üretiminde maliyetleri önemli ölçüde azaltarak sektörde devrim yaratıyor.

Yayın Tarihi: 06.07.2025 11:00
Güncelleme Tarihi: 06.07.2025 11:00

Yapay Zekanın Görsel İçerik Üretimindeki Avantajları

Yapay Zeka ile Görsel İçerik Üretiminde Maliyet Avantajı

Yapay zeka, reklam, müzik ve dijital medya gibi alanlarda görsel içerik üretiminde zaman ve maliyet avantajı sağlıyor. Son dönemde, Sanatçılar ve şirketler, klip ve reklam filmleri hazırlanmasında yapay zekadan faydalanıyor. Örneğin, Sezen Aksu'nun "Paşa Gönül Şarkıları" albümünde yer alan "Doğrucu" adlı şarkının klibi, yapay zeka kullanılarak üretildi. Aynı şekilde, bir firmanın NBA finallerindeki reklam filmi de yapay zeka ile hazırlandı.

Rekabet Gücünü Artırıyor

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi Başkanı Ata Kavame, yapay zekanın reklam, müzik ve dijital medya sektöründe önemli etkiler yarattığını belirtiyor. Kavame, yapay zeka sayesinde görsel içerik üretim maliyetlerinin düştüğünü ve zamandan tasarruf sağlandığını ifade ediyor. Reklam filmleri, set, oyuncu ve ışık gibi birçok aşamadan kurtularak, dakikalar içinde etkileyici videolar oluşturulabiliyor. Bu durum, özellikle küçük bütçeli ajanslar ve bağımsız sanatçılar için rekabet gücünü artırıyor.

Yeni Meslek Tanımları ve Dönüşüm

Kavame, yapay zekanın sektöre dinamizm kattığını ve profesyonel tasarım araçlarına erişimi olmayan bireylerin bile yüksek kaliteli içerikler üretebildiğini vurguluyor. Ayrıca, ajanslar ve prodüksiyon şirketlerinin yapma şeklinin köklü bir değişim geçirdiğini belirten Kavame, yapay zeka destekli yaratıcı direktörlük gibi yeni meslek tanımlarının ortaya çıktığına dikkat çekiyor.

Maliyetlerin Düşüşü

Kavame, yapay zeka ile içerik üretiminin maliyetlerini 10 kat oranında azaltabileceğini belirtiyor. Önceki süreçlerde reklam filmi, ürün tanıtımı ve klip gibi içerikler için ekipman, stüdyo, oyuncu ve post-prodüksiyon gibi çok sayıda maliyet kaleminin bulunması gerektiğini ifade eden Kavame, yapay zeka ile bu sürecin çok daha kısa sürede gerçekleştiğini kaydediyor.

Gelecekteki Fırsatlar

Kavame, yapay zeka ile ilgili dünyada kabul gören ortak düzlemin Türkiye'den çıkmasının şaşırtıcı olmadığına dikkat çekiyor. Türkiye, yaratıcı endüstrilerin yapay zeka ile uyumlu çalışmasının temel kodlarını oluşturma potansiyeline sahip.