Vodafone Türkiye 2025-26 mali yılı ilk yarı sonuçları
Vodafone Türkiye, 2025-2026 mali yılının ilk yarı dönemi (Nisan-Eylül 2025) finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Şirket, gelirler, FAVÖK ve dijital kullanım göstergelerinde güçlü performans sergilediğini bildirirken, gelir bazında en hızlı büyüyen operatör olma hedefini gerçekleştirdiğini duyurdu.
Mali sonuçlar
Şirketin servis gelirleri 64,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde FAVÖK 23,7 milyar TL oldu. UMS 29 (Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama ile İlgili Uluslararası Muhasebe Standardı 29) etkisinden arındırılmış bazda servis gelirleri 61,3 milyar TL, FAVÖK ise 27 milyar TL olarak kaydedildi.
Abone sayısı ve sabit genişbant
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 25,5 milyon, M2M (Makinelerarası İletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 31,6 milyon olarak açıklandı. Faturalı abone sayısı 21,3 milyonye yükseldi ve toplam bazın %83,51,4 milyon olarak bildirildi.
Dijital kanallar ve veri kullanımı
Tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla yürütülen çalışmalarda, Vodafone’un dijital kanallarını (Vodafone Yanımda, Online Self Servis vb.) kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17.8 milyon seviyesinde gerçekleşti. Dijital kanallar üzerinden müşterilerin aylık toplam etkileşimi 430 milyone ulaştı. Mali yılın ilk 6 ayında müşterilerin toplam mobil data kullanımı 2 bin 721 oldu.
Müşteri deneyimi ve churn
Açıklamada Vodafone’un Türkiye’de en düşük müşteri kaybına (churn) sahip operatör olmayı sürdürdüğü vurgulandı. Şirket, son 5 yıldır sektör içinde müşteri kayıp oranı en iyi operatör olduğuna dikkat çekerken; müşteri odaklı kültürel dönüşüm amaçlı hayata geçirilen Memnuniyet Merkezi programıyla son bir yılda müşteri deneyiminde kayda değer iyileşme sağlandığını belirtti.
Dijital servislerde büyüme
Vodafone’un dijital servislerinde de önemli artış gözlendi. Yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı 9,6 milyone ulaştı. Kişisel dijital asistan TOBinin aylık tekil kullanıcı sayısı 7,6 milyon, aylık sohbet sayısı ise 24.3 milyon olarak bildirildi.
CEO Engin Aksoy’un değerlendirmesi
Engin Aksoy, mali yılın ilk yarı sonuçlarını şu sözlerle değerlendirdi: "Vodafone olarak, her bir müşterimizin en iyi deneyime ulaşması için dijital devrimin yolunu açma vizyonuyla çalışmaya devam ediyoruz. Mali yılımızın ilk yarısında servis gelirlerimiz 64,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu dönemde dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız ise 17.8 milyona ulaştı. Müşterilerimizin bize duyduğu güvene dair en önemli ölçütümüz bizimle kalmaya devam etmeleri. Bu doğrultuda, son 5 yıldır istikrarlı bir şekilde Türkiye’de en düşük müşteri kaybına sahip operatör olduğumuz için mutlu ve gururluyuz. Diğer yandan, geçen ay yapılan 5G yetkilendirme ihalesini ülkemizin dijital tarihinde bir dönüm noktası olarak değerlendiriyoruz. İhalede ödediğimiz tutarla 2025 yılında Türkiye’ye yapılan en büyük üçüncü uluslararası doğrudan yatırıma imza attık. Ülkemize uluslararası yatırım getiren tek operatör olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Türkiye’yi dijitalleşme liginde hak ettiği yere getirmek için paydaşlarımızla birlikte var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz."
Öne çıkan veriler: servis gelirleri 64,8 milyar TL, FAVÖK 23,7 milyar TL, dijital aylık aktif müşteri 17.8 milyon, Vodafone Pay kullanıcı sayısı 9,6 milyon.
VODAFONE TÜRKİYE CEO'SU ENGİN AKSOY