Uluabat Gölü'nün suları çekildi, Gölyazı'da hayat normale döndü
Türkiye'nin önemli ekosistemlerinden biri olan Uluabat Gölü'ndeki yükselmiş su seviyesi haziran ayındaki hava sıcaklıklarının etkisiyle kademeli olarak düşünce, su taşkını nedeniyle kapanan Gölyazı Mahallesi'nin yolları ve kıyı kesimleri yeniden gün yüzüne çıktı.
su seviyesindeki yükseliş ve gerileme
Uluabat Gölü, "Uluslararası Yaşayan Göller Ağı"na dahil edilen ve Türkiye'de "Yaşayan Göl" unvanına sahip tek alan olarak biliniyor. Şubat ve mart aylarındaki güçlü yağışlar göl seviyesinin metrelerce yükselmesine yol açmış; Bursa'da şubat ayında uzun yıllar ortalaması metrekareye 75 kilogram olan yağış bu yıl 129 kilogram, mevsim normali 70 kilogram olan mart ayındaysa 92,8 kilogram olarak kaydedilmişti.
Bu yağışlar ve eriyen kar suları kıyı yerleşimlerini etkiledi; Gölyazı Mahallesi'nde sokak aralarındaki merdiven basamakları su altında kaldı ve mahalle halkı kayıklarını yukarı bölgelere çekmek zorunda kaldı. Haziran ayında hava sıcaklıklarının 30 derece ve üzerine çıkması ile göldeki su seviyesi düşmeye başladı ve nisan ayındaki su baskınlarına ilişkin görüntüler geride kaldı.
yerel yaşam ve turizm hareketliliği
Suların çekilmesiyle yollar ve kıyı şeritleri yeniden kullanıma açıldı, kayıklar tekrar kıyıya indirildi. Okulların kapanması ve yaz dönemiyle birlikte Gölyazı, yerli ve yabancı ziyaretçileri ağırlamaya başladı; göldeki kayık turları hız kazandı. Balık lokantaları ve yöre esnafı, sezonun canlanmasından umutlu olduklarını belirtti.
Ayrıca, daha önce su altında kalan köprü altı gibi alanların birkaç gün içinde otomobil park alanı olarak kullanılmaya başlanmasının beklendiği ifade edildi. Yerel halkın ve esnafın gözlemleri, su seviyesindeki gerilemenin günlük yaşamı ve turizmi hızlı şekilde normalleştirdiğini gösteriyor.
Not: Bu haber, Uluabat Gölü'ndeki su seviyesindeki değişimin nedenleri, etkileri ve bölge halkının tepkisini aktarmaktadır.
Uluabat Gölü'nün suları çekildi, Gölyazı'da hayat normale döndü