TÜRKPATENT'in Stratejik Hedefleri
Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) Başkanı Muhammed Zeki Durak, kurumun hedefinin sınai mülkiyette ticarileşme ve markalaşma olduğunu açıkladı. Durak, TÜRKPATENT'in 1703 ürüne coğrafi işaret tescili yaparak, Türkiye'nin coğrafi işaret tescilinde dünyada Çin'den sonra ikinci sırada yer aldığını belirtti.
Coğrafi İşaret Tescil Süreci
Durak, Türkiye'nin doğal ve kültürel zenginliklerinin coğrafi işaret alımındaki başarısının altında yattığını vurguladı. TÜRKPATENT olarak bu süreci destekleyerek, yerel ürünleri uluslararası pazarda tanıtmayı amaçladıklarını ifade etti. Şu an Avrupa Birliği’nde 30 tescilli ürün bulunuyor.
Üretici Destekleme ve Belgelendirme Süreci
Durak, coğrafi işaretli ürünlerin başvuru süreçlerinde üretim metodu gibi detayların yanı sıra ayırt edici özelliklerin de belgelendirilmesi gerektiğini belirtti. Ürünlerin özelliklerinin coğrafi sınır ile bağını bilimsel olarak ispatlayan belgeler talep etmenin önemine değinen Durak, bu belgelerin uzmanlar tarafından titizlikle incelendiğini kaydetti.
Fikri Mülkiyette Türkiye'nin Yükselişi
Türkiye’nin patent başvurularında dünyada 12'inci, marka başvurularında ise dünyada 6'ncı ve Avrupa'da 2'nci sırada yer aldığını ifade eden Durak, tasarım başvurularında ise dünyada 2'nci sırada olmanın ülkenin fikri mülkiyet kapasitesinin artışını gösterdiğini dile getirdi. Durak, fikri mülkiyet alanında sağlanan bu ilerlemelerin Türkiye'nin uluslararası düzeyde daha üst sıralara çıkması için büyük bir fırsat yarattığını belirtti.
Başkan Durak, Türkiye’nin bu alandaki sıralamalarını daha da yükseltmek için sürekli çaba sarf ettiklerini, özellikle 'sınai mülkiyette ticarileşme ve markalaşma' çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüklerini sözlerine ekledi.
Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) Başkanı Muhammed Zeki Durak, "Sınai mülkiyette ticarileşme ve markalaşma" yolunda çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.