Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2023 yılı ocak-mart döneminde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6,5 daralarak 276 bin 284 adet satışla kaydedildi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) Mart 2025 verilerine göre, otomobil satışları ocak-mart döneminde geçen yıla kıyasla yüzde 4,1 azalarak 223 bin 793 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde hafif ticari araç satışları ise yüzde 15,5 düşüşle 52 bin 491 adet oldu.
Mart ayı rakamları incelendiğinde, otomobil ve hafif ticari araç pazarı, önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,4 daralarak 116 bin 900 olarak belirlenirken, otomobil satışları yüzde 5,5 artışla 91 bin 828 adede ulaştı. Ayrıca hafif ticari araç pazarı yüzde 10,2 büyüyerek 25 bin 72 olarak kaydedildi.
Pazarın yapısına dair önemli bilgiler de dikkat çekiyor. Otomobil pazarının yüzde 82,2'si düşük vergi oranlarına sahip A, B ve C segmentindeki araçlardan oluşuyor. C segmenti otomobiller, 125 bin 442 adetle yüzde 56,1 pay alırken, B segmenti otomobiller 57 bin 861 adetle yüzde 25,9 pay elde etti.
Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 59,7 pay ile SUV otomobiller olarak kaydedildi. SUV'ler 133 bin 512 satış ile öne çıkarken, sedan otomobiller yüzde 23,8 pay ve 53 bin 195 satışla ikinci, hatchback (H/B) otomobiller ise yüzde 15,6 pay ve 34 bin 974 adetle üçüncü sırada yer aldı.
Motor yakıt türleri açısından bakıldığında, benzinli otomobiller 111 bin 53 adetle yüzde 49,6 pay alırken, hibrit otomobiller 63 bin 884 adetle yüzde 28,5 pay elde etti. Elektrikli otomobillerin satışları ise 29 bin 594 adetle yüzde 13,2 pay ile dikkat çekti. Dizel otomobiller 18 bin 484 adetle yüzde 8,3 pay, otogazlı otomobiller ise sadece 778 adetle yüzde 0,3 pay aldı.
Özellikle elektrikli otomobil satışlarında artış gözlemleniyor. 160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 65,5 artarak yüzde 10,6 pay alırken, 160 kW üstü elektrikli otomobil satışları ise yüzde 164,1 artışla yüzde 2,6 pay kazandı.
Otomobil motor hacimlerine göre yapılan bir değerlendirmede, 1600 cc altındaki otomobil satışları yüzde 29,3 azalarak yüzde 57,5 pay elde ederken, 1600-2000 cc aralığındaki otomobiller yüzde 9,4 düşüşle yüzde 0,5 pay aldı. 2000 cc üstü otomobiller ise yüzde 22,8 artışla yüzde 0,3 pay kaydedildi.
Şanzıman türlerine göre ise otomatik şanzımanlı otomobiller 211 bin 659 adetle yüzde 94,6 pay alırken, manuel şanzımanlı olanlar 12 bin 134 adetle yüzde 5,4 pay ulaştı.
Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi yüzde 74,6 pay ile 39 bin 175 adetle en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 11,1 pay ve 5 bin 831 adet ile ikinci sırada yer aldı.