Hububat Sektöründe İhracat Başarıları
Türkiye’nin hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe, 2024 yılının ilk 7 ayı itibarıyla toplam ihracat 6,8 milyar dolara çıktı. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre %3,3'lük bir artış anlamına geliyor.
İlk 7 Ayda İhracat Miktarı %10 Arttı
Türk Gıda İhracatçıları (TGI) tarafından yapılan açıklamada, ihracatın miktar bazında %10 oranında arttığı ve ihraç edilen ürünlerin toplamda 7,2 milyon ton olduğu belirtildi.
En Fazla İhracat Irak'a Gerçekleşti
2024'ün ilk 7 ayında en fazla ihracat gerçekleştirilen pazar Irak oldu. Irak'a sağlanan gelir %9,8 artışla 1,2 milyar dolara ulaşırken, ABD 370 milyon dolarlık ihracatla ikinci sırayı aldı.
Ürün Grupları ve İhracat Değerleri
İlgili dönemde, bisküvi ve pasta ihracatı 946,3 milyon dolar, bitkisel yağ ihracatı 826,5 milyon dolar, buğday unu ihracatı ise 770,8 milyon dolara ulaştı.
Küresel Bakliyat Piyasasına Dikkat Çekildi
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, küresel bakliyat piyasasındaki gelişmelerin iç piyasa fiyatlarına etkisini vurguladı. Tiryakioğlu, özellikle mercimek ve nohut üretiminde yaşanan düşüşlerin arka planında Kanada ve Hindistan'daki olumsuz hava koşullarının etkili olduğunu belirtti.
Tarımda Verimlilik Önem Kazanıyor
Dünyada ve Türkiye’de kuru fasulye üretiminde bu yıl verimliliğin artacağına dikkat çeken Tiryakioğlu, toplam kuru fasulye üretiminin %12,5 artışla 270 bin tona yükseleceğini tahmin ettiklerini aktardı. Türkiye'de iç bakliyat fiyatlarının şu anda ithalat maliyetlerinin altında olduğunu belirten Tiryakioğlu, yeni sezonda beklenen üretim artışının gıda enflasyonu ile mücadelede önemli bir katkı sağlayacağını ifade etti.
Bulgarı Tanıtma Projeleri
Tiryakioğlu, hayata geçirilen Turquality projesi çerçevesinde bulguru dünya pazarına tanıtacaklarını belirterek, 'Projemizin ilk etabında Rusya'dan gelen bir ekiple bulgurun tanıtım filmlerini çektik. TurkishBulgur adı altında web sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı aktif hale getirdik.' dedi. Bu yıl boyunca çeşitli dijital kampanyalar ve etkinlikler ile bulgurun besin değerlerini ön plana çıkarmayı planlıyorlar.