Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) yapılan bir başvuruda Tesla, geri görüş kamerası ile ilgili sorunlar için yeni bir geri çağırma duyurusu yaptı. Dosyaya göre, belirli bir tam otomatik sürüş (FSD) bilgisayarına ve yazılımın belirli sürümlerine sahip araçlarda geri görüş kamerasının çalışmadığı tespit edildi. Tesla, böyle bir durumda araç geri vitese geçirildiğinde arka görüş kamerası ekranının boş görüneceğini açıkladı.
Tam sürücüsüz bilgisayar 4.0 ile donatılmış ve 2023.44.30 ila 2023.44.30.6 veya 2023.44.100 arasında bir yazılım sürümü çalıştıran etkilenen belirli araçlarda, yetersiz entegre devre protokolü kararlılığı, arka görüş kamerası görüntüsünün FMVSS No. 111, S5.5.3 ile uyumlu olarak görüntülenmesini engelleyebiliyor.
Tesla, Aralık 2023'ün sonlarına doğru bu sorunla ilgili raporlar görmeye başladığını ve aynı ay içinde kablosuz bir yazılım düzeltmesini test etmeye başladığını söylüyor. Fakat sorunun yazılımla ilgili olduğu ve doğrudan araca bir yazılım güncellemesi alacağınız için aracınızı götürmeniz gereken bir şey olmadığı görülüyor. Sorun Model S, Model X ve Model Y'nin 2023 modellerini etkiliyor. Görünüşe göre Model 3 bu konuda ucuz atlattı.
MART AYINDA MÜŞTERİLERİNE MEKTUP GÖNDERİLECEK
Etkilenen araçlar, müşterilere hiçbir ücret ödemeden, 28 Aralık 2023 tarihinde veya kısa bir süre sonra 2023.44.30.7 yazılım sürümü ile dağıtılmaya başlanan havadan bir yazılım düzeltmesi aldı. Yazılım sürümü 2023.44.30.7 veya daha sonraki bir sürüm, arka görüş kamerası görüntüsünün FMVSS No. 111, S5.5.3 ile uyumlu olarak görüntülenmesini sağlamak için yeterli entegre devre protokolü kararlılığını içeriyor.
Tesla, sorunu 24 Ocak'ta mağazalarına ve servis merkezlerine bildirmeye başladığını ve mart ayında etkilenen müşterilere mektup göndereceğini söylüyor.
Geri çağırma, Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği İdaresi'nin (NTSA) Autopilot'taki bir "kusur" nedeniyle ABD'de satılan neredeyse her bir Tesla Model 3, Model Y, Model S ve Model X için bir geri çağırma yayınlamasından bir ay sonra geldi. Bu rapora göre, Autosteer'ın devrede olduğu bazı durumlarda, özelliğin kontrollerinin belirginliği ve kapsamı, SAE Seviye 2 gelişmiş sürücü destek özelliğinin sürücü tarafından kötüye kullanılmasını önlemek için yeterli olmayabilir. Tesla, bu sorun için de bir yazılım güncellemesi yayınladı.