DOLAR
42,69 0%
EURO
50,19 0%
ALTIN
5.909,4 -0,03%
BITCOIN
3.662.074,15 0,09%

Tekin: İmam Hatip Modelini Uluslararası Bir Marka Haline Getirme Hedefimiz

Bakan Yusuf Tekin, imam hatip okullarının dini ve pozitif bilimleri birleştiren özgün modelini 'Türkiye markası' olarak uluslararası alanda geliştirme hedefini açıkladı.

Yayın Tarihi: 24.10.2025 15:10
Güncelleme Tarihi: 24.10.2025 15:10

Tekin: İmam Hatip Modelini Uluslararası Bir Marka Haline Getirme Hedefimiz

Tekin, Medeniyet Okumaları Projesi 2025-2026 Açılışında Konuştu

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) tarafından Fatih Sultan Mehmet Kültür ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen Medeniyet Okumaları Projesi 2025-2026 Dönemi Açılış Merasiminde konuştu. Açılış konuşmasında, Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi kampüsü içinde bulunduklarını belirtti ve önceki açıklamalarına dair vurgularda bulundu.

İmam hatipleri "marka" yapma hedefi

Tekin, daha önce söylediği "İmam hatip okullarını bir marka haline getireceğiz." ifadesine gelen tepkilere değinerek, kastettiği anlamın doğru anlaşılmadığını belirtti: "Benim kastettiğim şey, bu Türkiye Cumhuriyeti devletinin ürettiği bir marka. Biz hem dini eğitimi hem de pozitif bilimleri aynı anda verebilen bir model üretmişiz. Bunu uluslararası bir marka haline getirelim, getirmek zorundayız."

Konuşmasında imam hatip okullarının dünyada örneği az veya farklı algılanan bir uygulama olduğuna işaret eden Tekin, bazı Balkan ülkelerinin bu okulları yalnızca din eğitimi veren kurumlar olarak gördüğünü, İslam dünyasında ise hem pozitif bilimler hem de İslam bilimlerinin birlikte verildiğini söyleyince şaşkınlık oluştuğunu aktardı.

Akademik başarı ve okuryazarlık odaklı reformlar

Tekin, Türkiye'nin derslik ve öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ile eğitim teknolojileri kullanımında dünya ortalamalarının üzerinde olduğunu, bu başarının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan döneminde takviye bulduğunu ifade etti. Akademik başarı ölçüleri arasında PISA ve TIMSS'in yer aldığını belirterek, "En son TIMSS sınavlarında 2024 Aralık'ta açıklanan sınavlar da matematik ve fen bilimlerinde... Avrupa'nın iyi ülkesiyiz" değerlendirmesini paylaştı.

Öte yandan Tekin, temel okuryazarlık becerilerinde bazı eksiklikler olduğunu kabul etti: "Bu sınavların ölçtüğü bir başka alan var, temel okuryazarlık becerileri. Burada biz diğer derslerdekine nazaran, diğer kategorileri nazaran daha düşük bir yerdeyiz."

Bunun üzerine Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında uluslararası raporlar ve yerel gözlemler doğrultusunda beceri odaklı bir program geliştirildiğini, programda 9 okuryazarlık tanımlaması yapılarak okuryazarlık becerilerine yönelik faaliyetlerin kapsama alındığını kaydetti. Programda "Dilimizin zenginlikleri" ve "Sözlük özgürlüktür" gibi okuma ve ana dil becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklere ağırlık verildiği belirtildi.

Projeler, katılımcılar ve teşekkür

Tekin, ortaöğretimde öğrencilerin toplumla entegre olma kapasitelerini artırmak amacıyla tüm öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerinde yer almasının zorunlu kılınacağını, Medeniyet Okumaları Projesi'nin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile kurgulanan sürecin tamamlayıcı unsurlarından biri olduğunu söyledi ve çalışmada emeği geçenlere teşekkür etti.

Konuşma sonrası TDED Başkanı Ekrem Erdem tarafından Tekin'e bir kitap takdim edildi. Programa İstanbul Valisi Davut Gül, İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür ile bazı öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Tekin, Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi bahçesindeki öğrencilerce kurulan stantları da gezdi.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Dil ve Edebiyat Derneğince (TDED) Fatih Sultan Mehmet...

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Dil ve Edebiyat Derneğince (TDED) Fatih Sultan Mehmet Kültür ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen "Medeniyet Okumaları Projesi 2025-2026 Dönemi Açılış Merasimi"nde konuştu.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Dil ve Edebiyat Derneğince (TDED) Fatih Sultan Mehmet...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı