TAG davasında alt mahkeme kararı
TAG uygulamasına dair davanın 7'nci duruşması 24 Haziran tarihinde İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesinde görüldü. Davayı açan taraflar arasında İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ve Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı yer aldı.
Mahkeme heyeti, dosya hakkında kısmen kabul kısmen reddine karar verdi. Daha önce 2024 yıllarında benzer nitelikte verilen kararlar İstinaf Mahkemesi tarafından kaldırılmıştı; güncel kararın da üst incelemeye taşınması bekleniyor.
İstinaf başvurusu
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG kurucusu Oğuz Alper Öktem, alt mahkemenin verdiği kararın İstinaf Mahkemesi'ne taşınacağını bildirdi. Öktem, uygulamanın kapatılmasına yönelik tedbir talebinin reddedildiğini ve genel kararın kısmen kabul kısmen reddedildiğini ifade etti.
Öktem ayrıca, 2024'te benzer kararların İstinaf tarafından hatalı bulunarak kaldırıldığına işaret ederek, bu kararın da yeniden İstinaf tarafından değerlendirileceğini söyledi: 'Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam.'
süreç ve beklenti
Dosya, verilen son kararla birlikte üçüncü kez İstinaf Mahkemesi'ne taşınıyor. Öktem, süreç boyunca TAG topluluğunun desteği için teşekkür ederek kamuoyunu gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeye devam edeceklerini belirtti.
MARTI'NIN TAG UYGULAMASINA İLİŞKİN DAVADA, DAHA ÖNCE İKİ KEZ İSTİNAF MAHKEMESİ TARAFINDAN KALDIRILAN KARAR, ALT MAHKEME TARAFINDAN YENİDEN KARAR VERİLDİ. DOSYA ÜÇÜNCÜ KEZ İSTİNAF'A TAŞINIYOR.