Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Son 1 ay içerisinde kredi kartı kullananlar dikkat! Bankalar iade edecek

Kredi kartı ile alışveriş yapması sonrasında mağdur duruma düşen tüketici için yeni kararlar mevcut

Yayın Tarihi: 18.12.2023 14:13
Güncelleme Tarihi: 18.12.2023 14:13

Son 1 ay içerisinde kredi kartı kullananlar dikkat! Bankalar iade edecek

Kasım ayı indirimleri ile ülke genelinde kredi kartı kullanımı milyonlarca lira arttı. İndirim çılgınlığı adı altında sunulan indirimler özellikle de internet üzerinden tercih sebebi yaparken, yüklenilen sistemde yaptığı alışverişindeki ürününe hala daha ulaşamayan müşteri mevcut. Aralık ayının ortasına gelinmesine rağmen, internet ortamı üzerinden aldığı ürünü hala eline geçmeyen tüketiciye bir çok çok hak sunuluyor. 

Kasım indirimleri adı altında başlatılan internet üzerinden satışa sunulan kampanyalar sayesinde kredi kartı kullanım miktarları İnanılmaz bir şekilde yükseliş gösterdi. Ancak Kasım ayı içerisinde internet üzerinden alınan bazı ürünler Aralık ayının bitmesine ramak kala halen daha tüketicinin eline geçmemesi şikayetleri de beraberinde getirdi. Aradan geçen bir aya rağmen satın aldığı ürün eline geçmeyen vatandaş satıcıya ulaşamama sebebiyle şikayette bulunuyor. Ne yapacağını bilemeyen tüketici, kredi kartının bağlı olduğu bankaya başvursa da banka tarafından alışveriş sitesine yönlendiriliyor.

Hal bu iken tüketici parasını ödediği halde ürüne ulaşamadığı için mağdur pozisyonuna düşüyor. Bu kapsamda Uzmanlar önemli uyarılarda bulunuyor. TUKONFED Başkanı Hüseyin Ölmez mağdur durumda kalan tüketiciye önerilerde bulundu. Ödemeler Birkaç ay sonra yapılıyor

Kredi kartı ile internet sitesinde alışveriş yapıldığı durumlarda banka satıcıya 3-4 ay içerisinde bedeli ödemektedir. Bu durum dolandırıcılık yapma niyetinde olan satıcıyı caydırmak amacıyla kurulan bir sistemdir. Alınan bu önlem uluslararası kuruluş şartlarında yer almakta iken amaç tüketicinin haklarını korumaktadır.

kredikartı

TERS İBRAZ BAŞVURUSU

Kredi kartı sahipleri yaptıkları işlemlerde satıcı ile sorun yaşaması ya da ekstrem bir işlem olduğunu tespit etmesi durumunda bankaya harcama itirazı başvurusunda bulunabilmektedir. Bu işlemin adı ters ibraz olarak bilinmektedir. Bankaya başvurması ve banka işlemin yapıldığı iş yerine bu talebi iletmesi ile işlem başlatılmaktadır. Satıcının haksız bulunması durumunda itiraz edilen işlem miktarı banka tarafından satıcıdan tahsil edilerek tüketicinin hesabına aktarılmaktadır.

Tüm bankalar bu kurala uymak durumundadır. Bu prosedürler belirli bankalar ya da Türk bankaları için geçerli değil uluslararası şekilde geçerli kılınmaktadır. Tüketici ters ibraza başvurarak kartından yapılan ödemeyi banka tarafından geri almaktadır. Aradan vakit geçen ve hala eline ulaşmamış ürün alınımı da iptal edilebilmektedir. Satın alınması akabinde teslim edilemeyen ürünler ters ibraz kuralları gereğince banka tarafından tüketicinin hesabına iade edilmesi zorunludur.

YARGITAY ONAYI VAR

Yargıtay bu kararı onaylamıştır. Bankalar bu kapsamda herhangi bir zarara uğramayacaklardır. Şüpheli olarak görülen alışverişler ile alakalı satıcıya BDDK tarafından bir uyarı gönderilmektedir