Bist 100
10.643,58 3%
DOLAR
32,21 -0,22%
EURO
35,12 -0,22%
ALTIN
2.492,01 1,55%

Şeker tüketimini azaltınca ne olur? Şekere olan bakış açınız değişecek!

Şeker, vücudumuzun enerji kaynağıdır, ancak fazlası zararlıdır. Şeker tüketimini azaltmak, pek çok sağlık sorununu önler veya iyileştirir. Peki, şeker tüketimini azaltmak neden bu kadar önemlidir? Şeker, hangi organlara nasıl zarar verir? Şeker tüketimini azaltmak, vücudumuzda neleri iyileştirir? İşte size bu soruların cevabını verecek bilgiler…

Yayın Tarihi: 23.01.2024 10:15
Güncelleme Tarihi: 23.01.2024 10:15

Şeker tüketimini azaltınca ne olur? Şekere olan bakış açınız değişecek!

Şeker tüketimini azaltmak, vücudunuzda pek çok olumlu değişiklik yaratır. Ruh halinizden cildinize, kilonuzdan bağışıklığınıza kadar birçok alanda fayda görürsünüz. Peki şeker hangi organlara zarar verir? Peki ya hangi organları iyileştirip, nelere iyi gelir? İşte şeker hakkında bilmeniz gereken gerçekler…

ŞEKER TÜKETİMİNİ AZALTMAK NEDEN ÖNEMLİ?

Şeker, bir karbonhidrattır ve meyve-sebzeler dahil olmak üzere birçok gıdada doğal olarak bulunur. Vücudumuz, enerji ihtiyacımız olan glikozu oluştururken şekeri parçalar. Ancak ilave şekerler, vücudun düzgün çalışmasını engeller. Özellikle hazır yiyecek ve içecekler şeker ilavelidir.

hazır yiyecekler

Fazla şeker tüketimi, böbreklerde, beyinde, akciğerlerde, pankreasta, gözlerde, ciltte, karaciğerde, cinsel organlarda, mide ve ince bağırsaklarda hasara yol açar. Yüksek tansiyondan felç riskine kadar birçok hastalığa ve erken yaşlanmaya neden olabilir.

Şeker, ruh halini iyileştiren bir madde olan opioidleri ve dopamini serbest bıraktığı için bağımlılık yapabilir. Şeker tüketimini azaltmak, vücut uyum sağlayana kadar yorgunluğa, baş ağrısına ve ruh hali değişikliklerine neden olabilir.

ŞEKER TÜKETİMİNİ AZALTMANIN FAYDALARI NELERDİR?

Şeker tüketimini azaltmak, vücudunuzda pek çok olumlu değişiklik yaratır. İşte şekerden kurtulmanın 13 mucizevi faydası:

Ruh Haliniz Düzelir ve Daha Yüksek Enerji Seviyesine Sahip Olursunuz

Şeker, kan şekerinizi hızla yükseltir, ancak aynı hızla düşürür. Bu da ruh halinizde dalgalanmalara, yorgunluğa, sinirliliğe ve depresyona neden olur. Şeker tüketimini azalttığınız zaman kan şekeriniz daha dengeli olur, ruh haliniz daha iyi olur ve daha fazla enerjiniz olur.

Hafızanız Gelişir

Şeker, beyin hücrelerinin oksijen almasını engeller ve beyin fonksiyonlarını bozar. Şeker tüketimini azalttığınız zaman, beyin hücreleriniz daha sağlıklı olur, hafızanız güçlenir, öğrenmeniz kolaylaşır, konsantrasyonunuz artar.

Göbek Yağlarınız Azalır

Şeker, vücutta yağ olarak depolanır, özellikle de karın bölgesinde. Bu da obezite, diyabet, kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarının riskini artırır.

göbek yağlarından kurtulma 

Şeker tüketimini azalttığınızda, vücudunuz yağ yakmaya başlar, göbek yağlarınız azalır, kilo verirsiniz.

Uykunuz Düzelir

 Şeker, uyku kalitesini bozar, uykuya dalmanızı ve uyumanızı zorlaştırır. Ayrıca, uykusuzluk şeker ihtiyacınızı artırır, bu da kısır bir döngüye yol açar. Şeker tüketimini azalttığınızda, uyku düzeniniz iyileşir, daha rahat ve derin uyursunuz.

Şeker Hastalığı Riskiniz Azalır

Şeker, kan şekerinizi yükseltir ve pankreasınızın insülin salgılamasına neden olur. Ancak, fazla şeker tüketimi, pankreasınızı yorar ve insülin direnci geliştirirsiniz. Bu da tip 2 diyabet hastalığına yol açar. Şeker tüketimini azalttığınızda, kan şekeriniz ve insülin seviyeniz düşer, diyabet riskiniz azalır.

Yüzünüz Daha Yuvarlak Bir Görünüme Kavuşur

 Şeker, cildinizdeki kolajen ve elastin adlı proteinleri parçalar ve cildinizin esnekliğini ve sıkılığını kaybetmesine neden olur. Bu da cildinizin kırışmasına, sarkmasına ve yaşlanmasına yol açar. Şeker tüketimini azalttığınızda, cildinizin kolajen ve elastin üretimi artar, cildiniz daha genç ve canlı görünür.

Cildiniz ve Dişleriniz Daha Sağlıklı Olur

Şeker, cildinizdeki bakteri ve mantarların çoğalmasına neden olur ve akne, egzama, mantar enfeksiyonu gibi cilt sorunlarına yol açar. 

şekeri azaltmanın faydaları

Ayrıca, şeker, diş minesini aşındırır ve diş çürümesi, diş eti iltihabı, ağız kokusu gibi diş sorunlarına neden olur. Şeker tüketimini azalttığınızda, cildiniz ve dişleriniz daha temiz ve sağlıklı olur.

Ağız Kokunuz Azalır

Şeker, ağızda bakteri üremesini artırır ve ağız kokusuna neden olur. Ayrıca, şeker, tükürük salgısını azaltır ve ağız kuruluğuna yol açar. Bu da ağız kokusunu daha da kötüleştirir. Şeker tüketimini azalttığınızda, ağız kokunuz azalır, nefesiniz daha ferah olur.

Daha Yavaş Yaşlanırsınız

Şeker, hücrelerin yaşlanmasını hızlandıran serbest radikallerin oluşumunu artırır. Bu da vücudunuzun daha çabuk yıpranmasına ve yaşlanmasına neden olur. Şeker tüketimini azalttığınızda, serbest radikallerin oluşumu azalır, hücreleriniz daha uzun ömürlü olur, daha yavaş yaşlanırsınız.

Bağışıklık Sisteminiz Güçlenir ve Bu Sayede Sık Sık Hastalanmazsınız

Şeker, bağışıklık sisteminizi zayıflatır ve vücudunuzu enfeksiyonlardan korur.