Rus Otomobil Sektörünün Zor Dönemi
Rus otomobil ve kamyon endüstrisi, yüksek faiz oranları, uluslararası yaptırımlar ve artan Çinli üreticilerin rekabeti ile mücadele ediyor. Ukrayna savaşı öncesi piyasada Toyota, BMW, Skoda ve Audi gibi popüler markaların yerini şimdi Chery, Geely ve Voyah gibi Çinli markalar aldı.
Yüksek Faiz ve İthalat Düşüşü
Rusya Merkez Bankası'nın sıkı para politikası ve yaptırımların etkisiyle, otomobil sektöründe yaşanan sıkıntılar giderek artıyor. Yılın ilk 7 ayında yeni otomobil satışları, geçen yılın aynı dönemine göre %26 azalarak 742 bin adede düştü. Otomobil ithalatı ise %63 oranında azalarak 149 bin 300’e geriledi; bu dönemde Çin
Batılı Şirketlerin Çekilmesi
Ukrayna savaşının başlamasıyla birlikte Batılı otomobil devleri, Rusya pazarından çekilmeye başladı. Fransa merkezli Renault, Moskova'daki fabrikasını '1 ruble' karşılığında devretti ve burada artık Rusya'nın nostaljik markası Moskviç üretiliyor. Nissan da St. Petersburg fabrikasıyla birlikte tüm varlıklarını devletten devraldı. Toyota ise üretim için gerekli parçaları temin edemediği için fabrikanı kapatma kararı aldı.
Çinli Markaların Hızla Pazar Doldurması
Batılı otomobil üreticilerinin çekilmesi sonrası, yerini Çinli markalar hızla alıyor. Haziran ayında, Lada en çok satılan marka oldu, onu Haval ve Chery takip etti. Ancak yüksek politika faizi ve artan ithalat ile birlikte bazı Çinli otomobil markalarının da Rus pazarını terk edebileceği öngörülüyor.
Yerli Üreticilerin Sorunları
Avtovaz ve Kamaz gibi büyük Rus otomobil üreticileri, kötüleşen piyasa koşullarında bazı fabrikalarında çalışma günlerinde azaltma yapacaklarını duyurdu. Rus hükümeti, sektördeki gelişmelere bağlı olarak, Çin yapımı kamyonların satışını yasaklama kararı alırken, Çin üretimi otomobillere yönelik henüz sert yaptırımlar uygulanmıyor.