Ramazan ayının gelmesiyle birlikte e-ticaret satışlarında belirgin bir yükseliş yaşanmaktadır. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Hakan Çevikoğlu, bu dönemde özellikle hurma, güllaç, bakliyat ve kuru yemiş gibi ürünlerin öne çıktığını belirtti.
Gıda alışverişlerinin yanı sıra, küçük mutfak aletlerine olan talebin de arttığı süreçte, alışverişlerin genellikle iftar ile sahur saatleri arasında yoğunlaştığı gözlemlenmektedir. Çevikoğlu, Ramazan ayı süresince Türkiye'den yaşayan Müslümanların oldukça fazla sipariş verme eğiliminde olduğunu ifade etti. Kayısı, baklava, gül suyu, fındık, zeytinyağı ve bal gibi ürünlerin özellikle Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Çin pazarlarında yüksek talep gördüğünü söyledi.
Çevikoğlu, bu yıl ramazan ayına özel 50 milyar liralık ek bir alışveriş beklentisi duyduklarını, e-ticaret hacminin ise 250 milyar liraya ulaşacağına dair tahminlerde bulundu. Tüketicilerin Ramazan hazırlıklarına neredeyse bir hafta öncesinden başladığına dikkat çeken Çevikoğlu, bu süreci desteklemek amacıyla birçok e-ticaret pazar yerinin özel kampanyalar geliştirdiğini vurguladı.
Finlandiya'ya baklava, Brezilya'ya Türk kahvesi gönderimi gibi örneklerle bu dönemde uluslararası siparişlerde artış yaşanacağına dair beklentiler güçleniyor.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli, Ramazan ayının başlamasıyla e-ticaret sektöründe yukarı yönlü bir hareketlenme beklediklerini belirterek, bu dönemde paket servis hizmeti veren işletme ve marketlerin siparişlerinde ciddi bir artış öngördüklerini ekledi. E-ticarette Türkiye genelinde ciro artış beklentisi ise en az %35 olarak ifade edildi.