Osmangazi Köprüsü'nden Sağlanan Tasarruf ve Çevresel Faydalar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü'nün açılması ile geçen 9 yılda akaryaktan 23 milyar lira ve zamandan 85 milyar lira olmak üzere toplam 108 milyar lira tasarruf sağlandığını duyurdu.
Yazılı açıklamasında, 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu'nun önemli bir parçası olan Osmangazi Köprüsü'nün, İzmit Körfezi'ni daha hızlı geçiş imkanı sunduğunu belirten Uraloğlu, mevcut yollarla geçişin yaklaşık 1,5 saat, feribotla geçişin ise 45-60 dakika sürdüğünü vurguladı. Uraloğlu, bu sürelerin köprü sayesinde yalnızca 6 dakikaya indiğini ifade etti.
Karbon Emisyonlarındaki Azalma
Uraloğlu, köprünün sunduğu kesintisiz geçişin hem zaman hem de yakıt tasarrufunu sağladığını belirterek, bu avantajın çevreye de olumlu etkileri olduğunu dile getirdi. Osmangazi Köprüsü ile 9 yıl içerisinde 1,4 milyon ton karbon emisyonunun azaltıldığını açıkladı.
Köprünün Teknik Özellikleri
Köprünün teknik özelliklerine de değinen Uraloğlu, köprünün inşasında kullanılan çelik tellerin toplam uzunluğunun 84 bin 518 kilometre olduğunu ve bunların dünyayı iki kez dolanacak kadar uzun olduğunu söyledi. Ayrıca, Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 1120 metrelik kesiminin itme-sürme yöntemiyle inşa edildiğini aktardı. Bu operasyonun dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu özelliğini taşıdığını belirtti.
Uraloğlu, viyadüğün geri kalan kısımlarının 2 bin 300 ton ve 2 bin 600 ton ağırlıklarında ağır kaldırma yöntemleri ile monte edildiğini ve bu süreçlerin de dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonları arasında yer aldığını ifade etti.