DOLAR
42,92 -0,18%
EURO
50,58 0,64%
ALTIN
6.231,44 -0,99%
BITCOIN
3.807.153,64 -0,94%

Ormancılık Eğitim Programlarında Akreditasyon: Düzce Üniversitesi’nde MÜDEK ölçütleri ve sürekli iyileştirme vurgusu

Düzce Üniversitesi'nde düzenlenen konferansta Prof. Dr. Taner Okan, MÜDEK akreditasyon ölçütlerini ve programlarda sürekli iyileştirme gerekliliğini açıkladı.

Yayın Tarihi: 26.12.2025 09:52
Güncelleme Tarihi: 26.12.2025 09:52

Ormancılık Eğitim Programlarında Akreditasyon: Düzce Üniversitesi’nde MÜDEK ölçütleri ve sürekli iyileştirme vurgusu

Ormancılık Eğitim Programlarında Akreditasyon: Düzce Üniversitesi’nde MÜDEK ölçütleri ve sürekli iyileştirme vurgusu

Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi tarafından Orman Fakültesi Konferanslar Serisi (OKFS) kapsamında düzenlenen "Ormancılık Eğitim Programlarında Akreditasyon" başlıklı konferans, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Orman Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Taner Okan’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

Toplantı ve katılımcılar

Konferansa Orman Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdurrahim Aydın, Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Yılmaz Türk, fakülte öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı. Etkinlik öğretim üyelerinin etkileşimli katılımıyla sürdü ve katılımcıların sorularına yönelik değerlendirmeler yapıldı.

MÜDEK ve akreditasyonun önemi

Daveti kabul ederek konuşma yapan Prof. Dr. Taner Okan, Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yürütülen akreditasyon sistemine ilişkin kapsamlı bilgiler paylaştı. Okan, akreditasyonun eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması, programların sürekli iyileştirilmesi ve mezun yeterliliklerinin ölçülebilir biçimde güçlendirilmesi açısından taşıdığı öneme dikkat çekti.

Tarihsel karar ve ölçütlerin belirlenmesi

Okan, 2009 yılında gerçekleştirilen 12. Orman Fakültesi Dekanlar Toplantısında, orman fakültelerindeki programların akreditasyonu için MÜDEK nezdinde girişimlerde bulunulmasına yönelik karar alındığını hatırlattı. Bu kararın, bugün yürütülen değerlendirme süreçlerinin çerçevesinin oluşmasında etkili olduğu belirtildi.

Akreditasyon ölçütlerinde sık karşılaşılan sorunlar

Akreditasyon ölçütleri arasında en sık sorun yaşanan başlıkların program eğitim amaçları ve program çıktıları olduğunu ifade eden Okan, bu iki bileşenin doğru kurgulanmasının değerlendirme sürecinin sağlıklı ilerlemesi ve sürekli iyileştirme mekanizmasının etkin işletilmesi açısından kritik olduğunu vurguladı.

Başvuru süreci ve beklentiler

Okan, akreditasyon değerlendirme kriterlerini program eğitim amaçları, program çıktıları, sürekli iyileştirme, eğitim planı ve ders içerikleri, öğretim kadrosu, altyapı ve öğrenme kaynakları gibi başlıklar üzerinden ayrıntılı biçimde ele aldı. Başvuru sürecinin yalnızca doküman hazırlamakla sınırlı olmadığını, sürecin kanıta dayalı ve öğrenci merkezli bir yaklaşımla desteklenmesi gerektiğini belirtti.

Hazırlık ve sürekli iyileştirme

Programın son bölümünde, başvuru öncesinde yürütülmesi gereken temel hazırlıklara değinildi ve sürekli iyileştirme döngüsünün süreçte oynadığı önemli rolün altı çizildi. Bu hazırlıkların, hem belge temini hem de uygulamanın izlenmesi açısından bütüncül bir yaklaşım gerektirdiği ifade edildi.

Kapanış

Öğretim üyelerinin interaktif katılımıyla gerçekleşen program, katılımcılara teşekkür belgesi takdimi ve fotoğraf çekimi ile sonlandırıldı.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ TARAFINDAN ORMAN FAKÜLTESİ KONFERANSLAR SERİSİ (OKFS)...

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ TARAFINDAN ORMAN FAKÜLTESİ KONFERANSLAR SERİSİ (OKFS) KAPSAMINDA DÜZENLENEN "ORMANCILIK EĞİTİM PROGRAMLARINDA AKREDİTASYON" BAŞLIKLI KONFERANS İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ CERRAHPAŞA ORMAN FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ PROF. DR. TANER OKAN’IN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ TARAFINDAN ORMAN FAKÜLTESİ KONFERANSLAR SERİSİ (OKFS)...

Yazar
EDİTÖR

Sultan Bulut

Ben Sultan Bulut, 28 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Yaşam kategorisinde moda, kültür-sanat etkinlikleri ve şehir rehberleri hazırlıyorum. Trendleri yakından takip ederim. Estetik zevkime güvenirim ve detaycıyımdır.