Ocak-Eylül 2025: Türkiye Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı %9,15 Büyüdü

ODMD Eylül 2025 verilerine göre ocak-eylül döneminde otomobil ve hafif ticari araç satışları %9,15 artarak 927 bin 647’ye yükseldi.

Yayın Tarihi: 02.10.2025 09:46
Güncelleme Tarihi: 02.10.2025 09:46

Ocak-Eylül 2025: Türkiye Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı %9,15 Büyüdü

Pazarın Genel Görünümü

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin (ODMD) Eylül 2025 verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç satışları ocak-eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla %9,15 artarak 927 bin 647 adede ulaştı.

Dönemsel Satış Rakamları

Otomobil satışları aynı dönemde %9,98 artışla 742 bin 687 olurken, hafif ticari araç satışları %5,92 yükselişle 184 bin 960 olarak gerçekleşti.

Eylül ayında ise otomobil ve hafif ticari araç satışları geçen yılın aynı ayına göre %25,71 artarak 110 bin 302, otomobil satışları %26,77 yükselerek 88 bin 274 ve hafif ticari araç pazarı %21,66 büyüyerek 22 bin 28 adet olarak kaydedildi.

Segment ve Gövde Dağılımı

Pazarın %82,3'ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 416 bin 257 ile %56 pay aldı; B segmenti otomobiller 191 bin 817 ile %25,8 pay sahibiydi.

Gövde tiplerine göre en çok tercih edilen otomobil tipi SUV oldu: %62,7 pay ve 465 bin 791 satış. Bunu %22,3 pay ve 165 bin 308 satışla sedan, %14,1 pay ve 104 bin 461 satışla hatchback/benzeri (H/B) tipleri izledi.

Yakıt Türü ve Elektrikli Araç Gelişimi

Yakıt türü dağılımında benzinli otomobil satışları 345 bin 838 ile %46,6 pay, hibrit otomobil satışları 198 bin 174 ile %26,7 pay, elektrikli otomobil satışları 133 bin 781 ile %18 pay, dizel otomobil satışları 58 bin 695 ile %7,9 pay ve otogazlı otomobil satışları 6 bin 199 ile %0,8 pay aldı.

Elektrikli otomobillerde güç grupları bazında hareketlilik gözlendi: 160 kilovat altı elektrikli otomobil satışları %100,5 artışla %13,3 paya yükselirken, 160 kilovat üstü elektrikli otomobil satışları %203 artışla %4,7 paya ulaştı.

Motor Hacmi ve Şanzıman

Motor hacmine göre dağılımda 1400 cc altı otomobil satışları %18,5 azalarak %33,6 pay, 1400-1600 cc aralığı %19,1 azalışla %20,9 pay aldı. 1600-2000 cc aralığındaki otomobil satışları %2,6 artışla %0,6 paya; 2000 cc üstü otomobil satışları %24,3 yükselişle %0,2 pay olarak kayıtlara geçti.

Şanzıman tercihinde otomatik ağır basıyor: Otomatik şanzımanlı otomobiller 700 bin 465 ile satışların %94,3'ünü oluştururken, manual şanzımanlı otomobiller 42 bin 222 ile %5,7 pay aldı.

Hafif Ticari Araçların Gövde Tercihleri

Hafif ticari araç pazarında gövde tipine göre van tercihi öne çıktı: %74 pay ve 136 bin 801 satış ile van gövde tipi en çok tercih edilen olurken, kamyonet gövde tipi %9,8 pay ve 18 bin 102 satışla ikinci sırada yer aldı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı