Tayvan'da Meta'ya Reklam Şeffaflığı Nedeniyle Cezalar
Tayvan Dijital İşler Bakanlığı (MODA), Meta'yı 15 milyon Tayvan doları (yaklaşık 515 bin dolar) para cezasına çarptırdığını açıkladı. Cezanın sebebi, reklam veren bilgilerini yeterince şeffaf bir şekilde sunmamaları olarak gösterildi.
Reklam Süreçlerindeki İhlaller
Taiwan News'in haberine göre, MODA, Meta'nın çevrim içi reklam platformlarının, reklamları kimin verdiğini ya da finanse ettiğini açıkça belirtmesi gerektiği yasalarını ihlal ettiğini bildirdi. Bakanlık, son süreçte gerçekleşen 23 olayda reklam veren bilgilerinin eksik ya da yetersiz sunulduğunu vurguladı.
30 Günlük İyileştirme Süresi
MODA, Meta'ya bu sorunları gidermesi için 30 gün süre tanıdı. Bu süre içerisinde gerekli düzenlemelerin yapılmaması halinde yeni ceza uygulamalarının gündeme gelebileceği belirtildi.
Meta'nın Cevabı
Meta, yaptığı açıklamada 2024 itibarıyla doğrulama olmadan reklam yayınlanmasına izin verilmediğini belirterek, geçen yıl 146 binden fazla reklam hesabı ile 1,6 milyon sahte reklamın platformlardan kaldırıldığını vurguladı. Ancak, Mayıs ayında aynı gerekçeyle Meta'nın önceden 1 milyon Tayvan doları (yaklaşık 35 bin dolar) ceza aldığı da hatırlatıldı.