Meram’da konteyner temizliği hız kazandı
Hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte Konya'nın Meram ilçesinde konteynerlerin temizlik ve dezenfeksiyon çalışmaları yoğunlaştı. Meram Belediyesi, yıl boyunca sürdürdüğü temizlik programını yaz aylarında daha sık aralıklarla uygulayarak çevre sağlığını korumayı hedefliyor.
Uygulama yöntemleri
Meram Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelindeki yer üstü ve yer altı konteynerlerin hem iç hem dış yüzeylerini detaylı şekilde temizliyor. Çalışmalarda özel yıkama araçları, basınçlı su ve çevre dostu dezenfektanlar kullanılıyor; konteynerler köpükle yıkanıp, kötü koku oluşumunu engelleyen özel solüsyonlarla hijyenik hale getiriliyor.
Amaç ve kapsam
Çalışmaların temel amacı sıcak havalarda artan kötü koku, bakteri, sinek ve larva oluşumunu önlemek, çevre temizliğini sağlamak ve vatandaşların günlük yaşam konforunu artırmaktır. Meram Belediyesi yetkilileri, ilçedeki tüm konteynerlerde düzenli temizlik ve dezenfekte uygulamalarının yaz boyunca aralıksız devam edeceğini belirtiyor.
Vatandaşlardan beklenti
Açıklamada ayrıca çevre temizliğinin yalnızca görüntü açısından değil halk sağlığı bakımından da önemli olduğuna vurgu yapılarak, vatandaşlardan konteynerlere atıkları doğru şekilde bırakma ve çevre temizliğine özen gösterme çağrısı yapıldı. Yetkililer, yürütülen çalışmaların etkili olabilmesi için halk desteğinin gerekli olduğunu hatırlattı.
MERAM BELEDİYESİ, TEMİZ VE SAĞLIKLI BİR ÇEVRE İÇİN YIL BOYUNCA SÜRDÜRDÜĞÜ KONTEYNER TEMİZLİK ÇALIŞMALARINI YAZ AYLARINDA DAHA SIK ARALIKLARLA GERÇEKLEŞTİRİYOR.