Protokol töreni ve kapsamı
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Şule Yüksel Şenler Vakfı arasında imza töreni, MEB Öğretmenler Odası Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Törene Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin katıldı. Protokol, eğitim alanında ortak çalışmalar ve projeler yürütülmesini öngörüyor.
Protokol, Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürü Ömür Fatih Karakullukçu ile Şule Yüksel Şenler Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Leyla Şahin Usta tarafından imza altına alındı. İş birliği, MEB Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği çerçevesinde hayata geçirilecek.
Neler planlanıyor?
Anlaşma kapsamında öncelikler arasında okullarda kütüphaneler kurulması, mevcut kütüphanelerin modern eğitim ortamlarına uygun şekilde tefriş edilerek Milli Eğitim Bakanlığı’na devredilmesi, öğrenci seviyelerine uygun kitap temini ve okuma gruplarının oluşturulması yer alıyor. Ayrıca bu grupların yazarlarla buluşturulması hedefleniyor.
Protokolde belirtilen hedefler arasında 2025-2026 Eğitim ve Öğretim Yılı’nda 15 bin öğrenciye kırtasiye desteği, 11 deprem ilinde 28 adet Eğitim ve Meslek Atölyesi ve 81 ilde 81 kütüphane kurulması planlanıyor. Yeni açılan veya kütüphanesi yetersiz olan okullara öncelik verilecek.
Bakan Tekin'in değerlendirmesi
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, protokol kapsamında yaptığı değerlendirmede Türkiye’de okuma kültürünün yeterli düzeyde olmadığını vurgulayarak bu alanda artırıcı adımlar atacaklarını ifade etti. Tekin, özgün sözleriyle: "Türkiye’de okuma kültürünü geliştirmek konusunda ciddi adımlar atmak istiyoruz" dedi.
Tekin ayrıca eğitim sürecinin yalnızca öğretmenler ve okullar üzerinden yürümemesi gerektiğini belirterek ailelerin, meslek örgütlerinin, iş çevrelerinin ve sivil toplum kuruluşlarının desteğine vurgu yaptı. Metinde yer alan ifadeyle: "Ebeveynlerin bize destek olmasını istiyoruz". Bakan, Türkiye’deki öğrenci, öğretmen ve okul sayılarını hatırlatarak geniş ölçekli iş birliklerinin eğitim sistemi başarısına katkı sağlayacağını belirtti.
Vakfın hedefleri ve uygulama yaklaşımı
Şule Yüksel Şenler Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Leyla Şahin Usta, vakfın misyonunu genç kuşağa ulaşmak ve onları bilinçli, ahlaklı bireyler olarak yetiştirmek şeklinde özetledi. Usta, vakfın depremden etkilenen illerde başlattığı kütüphane kurulum çalışmalarına değindi ve bu mekanlarda sadece kitap değil, öğrencilerin ruhsal ve bilişsel gelişimine katkı sunacak akıllı oyunlar ve etkinliklerin de yer alacağını ifade etti.
Beklenen etki ve izlenecek yol
Protokol, okullarda öğrenme ortamlarını zenginleştirmeyi, okuma alışkanlığını yaygınlaştırmayı ve öğrenci destek mekanizmalarını güçlendirmeyi amaçlıyor. Uygulama aşamasında kitap seçimi, kütüphane tefrişi, öğretmen eğitimleri ve toplumsal farkındalık projeleri öncelikli faaliyet alanları olacak. Bu çerçevede okul-aile-sivil toplum iş birliklerinin rolü öne çıkıyor.
İmzalanan protokol, var olan yönetmelikler kapsamında yürütülecek ve hedeflenen sayısal programlarla yerel ihtiyaçlara duyarlı adımlar atılması planlanıyor. Uygulamanın başarısı, saha koordinasyonu, kaynak tahsisi ve paydaşların sürekliliğine bağlı olacak.
Öne çıkan hedefler: 81 ilde 81 kütüphane, 28 Eğitim ve Meslek Atölyesi (11 deprem ilinde) ve 15 bin öğrenciye kırtasiye desteği ile okullarda erişim ve donanımın geliştirilmesi amaçlanıyor.
MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN, "TÜRKİYE'DE OKUMA KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK KONUSUNDA CİDDİ ADIMLAR ATMAK İSTİYORUZ" DEDİ.