Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu'na Doğru
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin ulaştırma koridorlarının Hürmüz Boğazı'nda oluşabilecek belirsizlikler karşısında stratejik bir alternatif oluşturduğunu ifade etti. Uraloğlu, Orta Koridor'un deniz yoluna göre iki kat daha hızlı ve hava yoluna kıyasla yaklaşık dört kat daha ekonomik bir seçenek olduğunu vurguladı.
Forumun Önemi ve Katılımcılar
27-29 Haziran tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek olan Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu, uluslararası lojistik hatların çeşitlendirilmesinin önemini yeniden gündeme taşıyacaktır. Forumda, 70 farklı ülkeden temsilcilerin bir araya gelmesi beklenmektedir.
Türkiye'nin Lojistik Rolü
Uraloğlu, Türkiye'nin doğu-batı hattındaki ticaretinde üstlendiği lojistik merkez rolünü vurgulayarak, mevcut projelerin sağladığı alternatiflerin önemini aktardı. Türkiye'nin jeostratejik avantajı, 67 ülkeye sadece 4 saatlik bir uçuşla ulaşabilme kapasitesine sahip olmasından kaynaklanmaktadır.
Altyapı Yatırımları ve Sektörel İş Birliği
Forumda ele alınacak başlıklar arasında sınır ötesi koordinasyon, dijitalleşme ve altyapı yatırımları yer almaktadır. Uraloğlu, Orta Koridor kapsamında bulunan ülkelerin ulaştırma bakanlarıyla gerçekleştirilecek toplantılarda sorunlara çözümler arayacaklarını belirtti.
Orta Koridor'un Stratejik Avantajları
Uraloğlu, Orta Koridor'un demir yolu ile 21 ülkeyi doğrudan birleştirdiğini vurgulayarak, verilen yatırımlar ve projeler sayesinde yıllık en az 6,5 milyon ton yük taşımayı beklediklerini açıkladı. Orta Koridor, hem Uzak Doğu'yu hem de Avrupa'yı birbirine bağlayarak küresel ticaretin omurgası haline gelmektedir.
Taşıma Sürelerinin Kısalması
Uraloğlu, Orta Koridor'da yatırımlar tamamlandığında taşıma sürelerinin Süveyş Kanalı ve Ümit Burnu'na kıyasla önemli ölçüde kısalacağını belirtti. Halen Süveyş Kanalı üzerinden yapılan taşımaların ortalama 35 gün sürdüğünü hatırlatırken, bu sürenin Orta Koridor'da önümüzdeki dönemlerde 15 günün altına inmesinin planlandığını ifade etti.
Sonuç
Türkiye, ulaştırma ve haberleşme altyapısına yaptığı yatırımlarla dünya üzerinde stratejik bir lojistik merkez olma hedefini sürdürüyor. Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu, bu hedefin hayata geçirilmesindeki önemli adımlardan biri olacaktır.