DOLAR
42,7 -0,03%
EURO
50,09 0,11%
ALTIN
5.936,94 -0,31%
BITCOIN
3.719.284,18 0,64%

Kasım indirimlerinde dolandırıcılık uyarısı: Tüketiciler Birliği'nden dikkat çağrısı

Tüketiciler Birliği Başkanı Mahmut Şahin, Kasım indirimlerinde marka olmayan satıcılardan alışveriş riskine dikkat çekti; ihtiyaç odaklı alışveriş ve hakem heyeti vurgusu yaptı.

Yayın Tarihi: 12.11.2025 15:24
Güncelleme Tarihi: 12.11.2025 15:24

Kasım indirimlerinde dolandırıcılık uyarısı: Tüketiciler Birliği'nden dikkat çağrısı

Kasım indirimlerinde dolandırıcılıklara dikkat

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, Kasım ayındaki internet indirimleri konusunda tüketicileri uyardı. Şahin, "Adını bilmediğimiz, marka olmayan yerlerden alışveriş yaptığımızda ya ürün gelmiyor ya da başka ürün geliyor" değerlendirmesini yaptı.

İhtiyaç odaklı alışveriş çağrısı

Şahin, tüketicilere indirim olduğu için gereksiz alışveriş yapmamaları ve yalnızca ihtiyaçları dahilinde alışveriş yapmaları gerektiğini söyledi. Şahin'in ifadeleri şöyle: "Dönem dönem tüketicilerimizi mantıksız bir şekilde çılgınca bir alışverişe yönlendirmek adına birtakım kampanyalar yapılıyor. ... Biz ihtiyacımız olan bir ürün almalıyız. Bir ürünü indirime girdi diye almak şapşallıktır."

Şahin, firmaların kendi internet sitelerinde fiyatlandırma takibi yapılabileceğini, ihtiyaç duyulan ürünler için fiyat takibi yapıp indirim bildirimi almanın mantıklı olduğunu vurguladı. Ayrıca "Sezon sonunda almak en mantıklısı" ve "Mantıklı olup ihtiyaç listesi yaparak alışveriş yapmak en keskin çözümdür" uyarılarında bulundu.

Sahte satıcılar ve "Depomuzda kalmadı" tuzağı

Şahin, dolandırıcıların indirim günlerini fırsat bilerek ortaya çıktığını belirterek, sosyal medya ve internet hesaplarından "Bizde de indirim var" diye duyuru yapan sahte hesaplara dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. İlgili bölümde Şahin şu uyarıları yaptı: "İndirim yapılan günlerde dolandırıcılar da fırsat bilip ortaya çıkıyor... İndirim cazibesine kapılan müşterilerimiz hemen ödemeleri yapıp ürünü bekliyorlar ama hayal kırıklığı ile karşılaşıyorlar."

Şahin, sık karşılaşılan bir yöntem olarak satışın reklamının yapılıp ardından tüketiciye "Depomuzda kalmamıştır" şeklinde mesaj gidilmesini ve paranın bir süre firmanın kullanımında kalmasının yaygın olduğunu aktardı. Bu durumda tüketicinin ödemenin yapıldığını ispat etmesi gerektiğini, "Depomuzda kalmadı" gerekçesinin mazeret olarak kabul edilemeyeceğini söyledi.

Tüketici hakları ve çözüm önerileri

Şahin, tüketicilere şu önlemleri hatırlattı: bilinen, markalı satıcılardan alışveriş yapmak, firmaların kendi sitelerindeki fiyatları takip etmek, ihtiyaç listesi yapmak ve sezon sonu gibi mantıklı zamanlarda almak.

Olumsuz bir durumla karşılaşıldığında Şahin, tüketicilerin haklarını aramak için hakem heyetine başvurmalarının yeterli olduğunu belirtti.

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ GENEL BAŞKANI MAHMUT ŞAHİN

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ GENEL BAŞKANI MAHMUT ŞAHİN

Yazar
EDİTÖR

Elif Çelik

Selam! Ben Elif Çelik, 22 yaşındayım ve Bursa'dan bağlanıyorum. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin en genciyim, yeni mezun oldum. Enerjim süper! Sosyal medya trendleri, sokak röportajları ve gençliğin nabzını tutan konular bende. Bu işe bayılıyorum!