DOLAR
42,69 -0,03%
EURO
50,19 -0,11%
ALTIN
5.910,01 -0,05%
BITCOIN
3.683.354,18 -0,51%

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor — 110 milyar lira yatırım

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor. Proje 110 milyar lira yatırım, 224 km; 2029 sonunda tamamlanması hedefleniyor, Zengezur Koridoru'nun parçası.

Yayın Tarihi: 21.08.2025 14:25
Güncelleme Tarihi: 21.08.2025 14:25

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor — 110 milyar lira yatırım

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yarın temeli atılacak hattın yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edileceğini açıkladı. Uraloğlu, proje ile ilgili değerlendirmesinde hattın Zengezur Koridorunun asli parçalarından biri olacağını vurguladı.

Proje özellikleri ve kapasite

Hattın 224 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu olarak planlandığını belirten Uraloğlu, hattın yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacağını kaydetti.

Hattın yapımında yer alacak altyapı unsurları arasında 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez bulunuyor.

Stratejik önem: Zengezur Koridoru

Uraloğlu, hattın Zengezur Koridoru ile bağlantısına işaret ederek, "Daha önce 2,4 milyar avro dış kredi sağladığımız hat, ülkemize döviz girdisi sağlayacak" dedi ve projenin bölgesel ticaret ile ulaşım ağları açısından önemine dikkat çekti.

Bakan ayrıca, "Bugün artık dünyada güvenli, öngörülebilir ve sürdürülebilir ulaştırma rotaları tartışılıyor. Türkiye bu tabloda bir jeostratejik güven adası olarak öne çıkıyor. Zengezur Koridoru ve onun ayrılmaz parçası olan temelini atacağımız Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Hattı da bunun somut göstergelerindendir." değerlendirmesinde bulundu.

Zamanlama ve değerlendirme

Uraloğlu, hattın inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımlarının ileri mühendislik örneği olacağını belirterek, "Hattımızı 2029 yılının sonunda tamamlamayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

Projenin yalnızca bir demir yolu yatırımı olmadığını vurgulayan Uraloğlu, "Bu proje sadece demir yolu değil, aynı zamanda bölgesel uyumun, güvenliğin ve ekonomik büyümenin altyapısıdır. Türkiye, doğu ile batı arasında yalnızca bir köprü değil, bir istikrar ekseni haline geliyor." dedi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı